Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Portugalija ketina nacionalizuoti oro linijų bendrovę TAP

Portugalija ketvirtadienį pareiškė planuojanti nacionalizuoti oro linijų bendrovę „TAP Air Portugal“ (TAP), kad užkirstų kelią įmonės žlugimui po susitarimo su privačiais akcininkais. Kaip ir dauguma kitų vežėjų, bendrovę smarkiai paveikė dėl koronaviruso pandemijos įvestos ribojančiosios priemonės, paralyžiavusios aviacijos sektorių.
Portugalija
Portugalija / 123RF.com nuotr.

Vyriausybė pareiškė, kad investuos į vežėją 55 mln. eurų, padidindama savo dalį nuo 50 iki 72,5 procentų.

„TAP veikla turi didžiulę strateginę reikšmę šaliai“, – spaudos konferencijoje pareiškė finansų ministras Joao Leao.

Pasak ministro, Portugalijos vyriausybė įsikišo siekdama išvengti „bendrovės žlugimo“.

Anksčiau pateiktus vyriausybės pasiūlymus bendrovė atmetė.

Visgi po išsamių derybų vyriausybė susitarė su pagrindiniu oro linijų bendrovės akcininku, amerikiečių verslininku Davidu Neelemanu, kad pastarasis perleistų savo akcijų paketą.

D.Neelemanas ir jo partneris iš Portugalijos Humberto Pedrosa anksčiau valdė maždaug 45 proc. įmonės per konsorciumą „Atlantic Gateway“.

H.Pedrosa išlaikys apie 22 proc. TAP dalį, o bendrovės darbuotojai – 5 procentus.

TAP atlieka reikšmingą vaidmenį svarbiame Portugalijos turizmo sektoriuje.

„Beveik 90 proc. mūsų turistų atvyksta lėktuvais, o pusę jų atskraidina TAP“, – antradienį pažymėjo Infrastruktūros ministras Pedro Nuno Santosas.

„Prarasti vežėją būtų ekonominė katastrofa“, – pridūrė jis.

COVID-19 pandemija privertė daugelį oro linijų bendrovių smarkiai sumažinti savo veiklos apimtis, o įvairios Europos šalys ėmėsi gelbėti tokias vežėjas kaip „Lufthansa“ ir „Air France“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos