Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Prasidėjo geležinkelio tilto per Nerį darbų priežiūros konkurso antrasis etapas

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ pradėjo antrąjį konkurso dėl geležinkelio tilto per Nerį statybų priežiūros darbų etapą, kuriame dalyvauja įmonės, praėjusios pirmąjį konkurso etapą. Laimėjusi įmonė atliks statybų techninę priežiūrą ir teiks Inžinieriaus paslaugas statant ilgiausia Baltijos šalyse geležinkelio tiltą.
Neries tiltas
Neries tiltas / LTG nuotr.

„Dviem etapais vykdomas konkursas – galbūt nėra dažnas atvejis Lietuvoje vykdomų viešųjų pirkimų praktikoje. Visgi atsižvelgiant į projekto sudėtingumą, jam keliami neeiliniai reikalavimai, atranka vyksta naudojant visus įmanomus saugiklius, kad būtų atrinktas geriausias paslaugų tiekėjas. Vis tik tokio lygio inžinerinis kūrinys Baltijos valstybėse dar nė karto nestatytas ir, matyt, ilgai nebus statomas“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Geležinkelio tilto per Nerį rangos darbų techninės priežiūros bei Inžinieriaus paslaugų teikėjo konkursas vyksta dviem etapais. Pirmojo etapo metu atrinktos įmonės, kurios atitiko minimalius kvalifikacinius reikalavimus.

Antrojo etapo metu pirmąjį etapą praėjusios įmonės kviečiamos teikti pasiūlymus dėl sutarties sąlygų įgyvendinimo. Pasiūlymų „LTG Infra“ lauks iki š. m. liepos 1 dienos, o sutartį su nugalėtoju planuojama pasirašyti rugpjūtį.

Paslaugos perkamos pagal FIDIC rangos sutarties „Raudonąją“ knygą – tai dažniausiai Lietuvoje taikomas modelis tiek privačiame, tiek viešajame sektoriuje. Vienas šio modelio privalumų – darbų priežiūros Inžinierius matuoja ir vertina visus projekto rangovo atliktų darbų kiekius, o užsakovas mokėjimus atlieka tik už faktiškai atliktus darbus, tad išvengiama permokėjimo už galimai didesnius nei faktiški darbų kiekius.

Naujas geležinkelio tiltas per Nerį iškils šalia Jonavos ir bus ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse. Iš viso naujojo tilto ilgis sieks 1510 metrų. Ilgiausias naujo tilto tarpas tarp atramų, toje vietoje kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.

Iki šiol ilgiausias tiltas Lietuvoje buvo per Dubysą nutiestas Lyduvėnų geležinkelio tiltas, kurio ilgis yra 599 m., o ilgiausias automobiliams skirtas tiltas – per Nemuną prie Jurbarko įrengtas tiltas, kurio ilgis siekia 494 m.

„Rail Baltica" – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica" trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino.

Bendras „Rail Baltica" geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Projekto statybos, kurių numatoma vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais