Šeštadienį prie prekybos centro „Ikea“ susirinko kelios dešimtys taksi vairuotojų. Jiems nerimą kelia faktas, kad daug taksi įmonių pradėjo veikti „Uber“ principu. Viena didelė ir populiari taksi įmonė, pavyzdžiui, pasisamdė apie 60 papildomų neva pavežėjimo paslaugą teikiančių automobilių.
Taip piktnaudžiauti rinka esą leidžia įstatymų spragos – „Uber“ kaip pavežėjimo paslaugos teikėjo veikla yra nepakankamai reglamentuota.
„Negera verslo aplinka, kai vieniems nelegalams leidžiama viskas, legalams neleidžiama nieko. Mus kontroliuoja krūva institucijų. Tai yra nelegalūs taksi vairuotojai, ne pavežėjai. Jų nekontroliuoja niekas visiškai. Beveik visos lietuviškos taksi bendrovės naudojasi įstatymų spraga“, – 15min sakė taksistų atstovas Valdas Rakauskas.
Pasak jo, prie „Ikea“ taksistai susirinko taip pat ir norėdami atkurti savo profesinę sąjungą: „Kovosime už savo teises. Už savo, Lietuvos Respublikos mokesčių mokėtojų teises.“
Taksistai pyksta, kad jiems yra keliami dideli reikalavimai, kai tuo metu „Uber“ ir įstatymų spragomis pasinaudojusios įmonės važinėja su baltais numeriais.
„Kad būtum taksi vairuotoju, vairuotojams buvo keliami reikalavimai, kurie kainavo daug pinigų – taksometrai, patikros, automobilių parkas, apipavidalinimas pagal įstatymą. Jeigu valstybė užsiima tokiais reikalais, neatmetame galimybės paduoti į teismą tam tikras institucijas“, – sakė V.Rakauskas.
Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas Ričardas Kriukovas 15min sakė, kad po „Uber“ atėjimo panašiu principu pradėjo veikti dar 4–5 Lietuvos taksi įmonės.
Kai Uspaskichas partijos pavadinimą keitė, tai mes visi supratome, kad tai yra tas pats Uspaskichas, ta pati partija, tik kitas pavadinimas. Bet, kai mes sakome, kad tai yra pavežėjimas, tai nebesuprantame, kad tai yra tas pats taksi, – pečiais gūžčiojo V.Rakauskas.
„Yra labai stipriai padaugėję taksi paslaugas teikiančių automobilių. Jie yra nelegalūs, baltais numeriais važinėja. Pagal panašią schemą kaip „Uber“ dabar veikia dar 4 ar 5 įmonės. Kadangi reglamentavimo jokio nėra. Viena įmonė priėmė kokių 60 mašinų. Chaosas. Vieniems keliami reikalavimai, kitiems – ne“, – aiškino jis.
Rinką, V.Rakausko teigimu, išbalansavo „Uber“ atėjimas.
„Kai Uspaskichas partijos pavadinimą keitė, tai mes visi supratome, kad tai yra tas pats Uspaskichas, ta pati partija, tik kitas pavadinimas. Bet, kai mes sakome, kad tai yra pavežėjimas, tai nebesuprantame, kad tai yra tas pats taksi“, – sakė jis.
Taksistai šiuo metu renka įvairių institucijų išvadas apie pavežėjimo paslaugos reglamentavimą, ruošia kreipimąsi į savivaldybę.
„Mūsų tikslas yra pabaigti bananų respubliką, kai valdininkai daro tai, ką nori“, – pridūrė V.Rakauskas.