Lietuvos lėktuvų savininkų ir pilotų asociacijos prezidentas Benas Laurinaitis sako, kad naujoji tvarka gadina Lietuvos įvaizdį užsienio šalims.
„Mūsų šalį reprezentuoja kaip kažkokią tai policinę valstybę. (...) Stengsimės, kad ši tvarka būtų atšaukta. Panašiai kaip automagistralėje, kad automobiliui į kolonėlę užsukti leidimo reikėtų, toks absurdas“, – LRT radijui teigė jis.
Kauno aeroklubo direktorius Algimantas Žentelis sakė, kad sugriežtinimai trukdo Lietuvos pilotų darbą, be to, nepadeda įgyvendinti pagrindinio savo tikslo – užkardyti sankcijų apėjimo.
„Ar dėl to Lietuvoje esantys pilotai turi kentėti, pildyti kažkokius tai nesąmoningus lapus? Nusileido lėktuvas, aptarnaujantis personalas prieina, siūlo įvairiausias paslaugas patikrinti, kad su lietuviškos registracijos lėktuvu neskrenda kažkoks rusas arba nelegalas, tai yra tarnybų reikalas, bet ne kažkokios deklaracijos. (...) Tas, kuris skraidina nelegalą yra pažeidėjas, tai jis ir bus pažeidėjas, jis meluos“, – sakė jis.
Tuo metu Lietuvos oro uostų atstovas spaudai Tadas Vasiliauskas teigė, kad esant tokiai geopolitinei situacijai, kokia yra dabar – griežta tvarka yra būtina.
„Lietuvos oro uostuose esame dar šių metų pradžioje fiksavę keletą bandymų apeiti sankcijas, šie atvejai buvo plačiai aptariami, aptariamas tuo pačiu poreikis aiškesniam, efektyvesniam procesui patikrų ir tai mes atlikome. Todėl būtent dar gegužės mėnesio pradžioje esame patvirtinę naują išankstinę skrydžių derinimo tvarką Lietuvos oro uostuose ir ši tvarka iš esmės yra sukurta remiantis tarptautine kitų oro uostų praktika“, – LRT radijui aiškino jis.
Pagal naują tvarką atvykstantys orlaiviai turi pateikti visą svarbiausią informaciją apie orlaivio operatorių, užsakovą, savininką, keleivius bei kai kuriuos kitus duomenis, tuomet informacija vertinama. Ši tvarka netaikoma reguliariems skrydžiams ir tiems orlaiviams, kurie dėl techninių priežasčių turi skubiai leistis Lietuvos oro uostuose.