Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Profesinių sąjungų ultimatumas vežėjams: arba derybos, arba kreipsimės į Vyriausybę

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė Trišalės tarybos posėdyje „Linavos“ atstovams iškėlė ultimatumą – jei derybos dėl atlyginimų vilkikų vairuotojams neprasidės, Vyriausybei rekomenduos nustatyti 2 minimalių atlyginimų koeficientą, kuris būtų privalomai mokamas vežėjams.
Inga Ruginienė
Inga Ruginienė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Dabar vairuotojams mokamas 1,3 MMA ir dienpinigiai. Dėl to jų socialinės garantijos gerokai sumenksta.

I.Ruginienė pasipiktino, kad kelerius metus su vežėjais bandoma susėsti prie bendro stalo, tačiau gaunama „kvietimų į susitikimus“, o realios derybos vis neprasideda. Ji iškėlė ultimatumą – arba derybos, arba profesinės sąjungos prašys įsikišti Vyriausybės, nustatant griežtas sąlygas transporto įmonėms. „Linavos“ atstovai jau pažadėjo kitame rašte įrašyti žodį „derybos“.

„Turite visą medžiagą, ir jau net pridėjome susirašinėjimą su „Linava“ – daug dokumentų, kurie nusako visą susidariusią padėtį“, – pyko I.Ruginienė.

Anot jos, jau kelerius metus derybos neprasideda

„Iki šios dienos derybų procesas neprasidėjo. Tai protu nesuvokiama situacija, ir turbūt nerasime daugiau nė vieno sektoriaus, kuriame yra tokia padėtis.

Mes gavome, rodos, balandžio 19 d. užregistruotą raštą iš pačios „Linavos“ su kvietimu į susitikimą. Noriu pasakyti gerbiamai „Linavai“, kad į susitikimą ateiti mes nenorime, mes norime ateiti į derybas, nes profesinė sąjunga ir ne tik profesinė sąjunga, bet profesinių sąjungų forumas, kuris vienija ne tik konfederaciją, vienija daugiau nei 8000 darbuotojų. Į vieną darinį susijungė absoliučiai skirtingos profsąjungos. Jau gana susitikinėti, jau gana kalbėti apie nieką, jau reikia sėstis prie derybų stalo“, – sako I.Ruginienė.

Anot jos, jei „Linava“ toliau ignoruos derybas, bus kreiptasi į Vyriausybę.

„Forumo atsiųstame laiške jūs matysite, bus aiškiai išdėstyta – jei „Linava“ ir toliau ignoruos kolektyvines derybas, siūlysime kelti klausimą dėl Vyriausybės nutarimo dėl koeficiento 2 iškėlimo ir diskusijų pradžios. Ir mes prašysime Vyriausybės, kad jie pradėtų šitą procesą, ir mes aktyviai jame dalyvausime“, – sako I.Ruginienė.

Dabar paprastai vežėjams mokamas minimalus atlyginimas, padaugintas iš koeficiento 1,3, o likusi alga išmokama kaip dienpinigiai.

„Jei mes negalėsime susėsti ir susitarti kaip dvi lygiavertės pusės ir du partneriai, tuomet reikės, matyt, prašyti Vyriausybės įsikišimo sprendžiant šitą klausimą“, – kalbėjo I.Ruginienė.

„Linavos“ Sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis išsisuko, kad organizacija nori derėtis. Jis patikino, kad kitame rašte profesinėms sąjungoms bus įrašytas „kvietimas į derybas“. Taip pat vežėjų atstovai kaltino pačias profesines sąjungas, esą jos klaidina visuomenę apie mokamus atlyginimus ir pačios nesusitaria tarpusavyje.

„Nėra pasitikėjimo iš abiejų pusių. (…) Ar kas paklausė, ar turime studiją, kaip paveiks koeficientas Lietuvos transporto sektorių. Kas sugalvojo tą du, o kodėl ne 1,5 ar ne 2,5. Noriu paklausti vieno dalyko – kokia yra minimali alga Lietuvos Respublikoje? Ir kokią minimalią algą moka Lietuvos transportininkai? Kodėl profesinės sąjungos meluoja kiekvienoje laidoje, kad transportininkai moka minimalią algą?“ – kalbėjo Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentas Erlandas Mikėnas, kuris taip pat yra ir „Linavos“ atstovas.

Trišalė taryba nutarė, kad jei per mėnesį derybos neprasidės, bus pradėta diskusija, ar Vyriausybei bus teikiamas siūlymas nustatyti 2 MMA koeficientą, nuo kurio būtų leidžiama vežėjams mokėti atlyginimą ir dienpinigius.

Premjeras Saulius Skvernelis jau paminėjo, kad Socialinės apsaugos ir darbo ministro Lino Kukuraičio pasiūlymas tolimųjų reisų vairuotojams dienpinigius mokėti tuo atveju, jei jų atlyginimas siekia bent dvi minimalias mėnesio algas (MMA), yra kompromisinis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?