Prokurorai atsižvelgė į tai, kad Strošiūnų požeminės pervažos projektavimo ir statybų metu darbų apimtis ir kaina išaugo apie 3 mln. eurų, skelbia Susisiekimo ministerija.
Pasak ministro Mariaus Skuodžio, pervažos aplinkybės visuomenei kelia daug pagrįstų klausimų. Anot jo, valstybė stokoja lėšų keliams, todėl tokius projektus būtina planuoti ir įgyvendinti skaidriai.
„Ikiteisminis tyrimas svarbus ne tik dėl šio konkretaus objekto, bet ir tam, kad būtų užkirstas kelias ydingiems atvejams ateityje“, – pranešime sakė M.Skuodis.
Ministerija pažymi, kad konkurso techninėje specifikacijoje nebuvo numatyti jungiamieji keliai su žiedinėmis sankryžomis, tačiau jie buvo suprojektuoti ir įrengti. Anot jos, tai gali būti esminis sutarties sąlygų pakeitimas, pažeidžiant Viešųjų pirkimų įstatymą.
Į teisėsaugą dėl tunelio projektavimo ir statybų aplinkybių Susisiekimo ministerija kreipėsi birželį. M.Skuodis liepą tvirtino, kad nebuvo atlikta kaštų naudos analizė, todėl nėra aiškių atsakymų, ar verta statyti objektą, kurio vertė išaugo iki 5 mln. eurų.
Anot jo, Strošiūnuose yra vos 10 namų, todėl kyla klausimas, ar įrengti 5 mln. eurų vertės požeminę perėją tokioje mažoje gyvenvietėje yra racionalu. Be to, buvo nuspręsta abiejose pusėse įrengti apie 1 kilometro ilgio jungiamuosius kelius už 3 mln. eurų. M.Skuodis tvirtino, kad nėra aišku, kas priėmė tokį sprendimą.
Lietuvos automobilių kelių direkcija dėl to pradėjo vidinį tyrimą.
Susisiekimo ministerija taip pat tvirtino, kad įrengti jungiamuosius kelius galbūt prašė Strošiūnų kartodromo vadovas. Buvo suprojektuoti ne tik jungiamieji keliai, bet ir dvi žiedinės sankryžos.
Strošiūnų tunelio bendra vertė yra 5,2 mln. eurų, iki birželio darbų atlikta už beveik 5,1 mln. eurų.