Ar gali Palangos poilsiautojas gyventi vilkiko kabinoje? Jei gali nakvoti garažuose, sandėliukuose, palėpėse ir palapinėse – tai vilkiko kabina ne problema. Tūkstančiai vežėjų iš Lietuvos kabinose miega daugumą komandiruočių naktų, tačiau ES galioja taisyklės, reikalaujančios ilsėtis ne kabinose.
Tačiau dėl krovinių konkuruojantys vežėjai vis tiek miega vilkikų kabinose, tad sulaukia vis daugiau baudų.
Pasak „Linavos“ atstovo Andriaus Petraičio, kas mėnesį Europoje nubaudžiami bent keturi vežėjai iš Lietuvos. Todėl vežėjai, norėdami parodyti, kad galima patogiai gyventi ir vilkike, sukvietė Palangos poilsiautojus tai įvertinti.
Ta proga Palangos kempinge buvo pastatytas vilkikas, atsirado ir norinčių pernakvoti. Dvi kabinoje nakvojusios merginos sakė puikiai išsimiegojusios.
„Nesitikėjome, kad vilkike miegoti bus taip patogu. Kabina erdvi, gultai patogūs, o puikiai veikiantys kondicionierius ir šaldytuvas nuo karščių gelbėjo ne tik mus, bet ir mūsų gaiviuosius gėrimus. Galime drąsiai pasakyti, kad mieliau rinktumėmės vilkiko kabiną, o ne kambarį pas močiutę“, – įspūdžiais dalinosi Dominyka Kvaraciejūtė ir Giedrė Gudiškytė.
Palangos kempinge poilsiaujantis krovinių vežėju dirbantis Artūras susidomėjo kolegų akcija.
„Aš ir pats daugumą naktų gyvenu vilkiko kabinoje, nematau čia problemos. Aišku, viešbutyje patogiau, bet jau geriau tuos 50 eurų išleisti čia“, – sakė jis. Palangos poilsiaujantis vyras atskleidė, kad vilkikų vairuotojai iš Lietuvos viešbučiuose ar moteliuose praleidžia iki 5 procentų visų kelionėje praleistų naktų. Todėl jis, kaip ir daugelis jo kolegų, naktį Vakarų Europos šalyse įsirango kabinoje įmontuotoje lovoje ir taip sutaupo pinigų, tiesa, rizikuodamas gauti baudą.
Artūras teigė, kad didžiausia problema yra saugomos aikštelės su viešbučiais – jų tiesiog trūksta Europoje.
„Jei nutari gyventi viešbutyje, tai reikia mašiną kažkur saugiai padėti, nes krovinio negali taip palikti. Tai čia yra problema. O šiaip tai toks darbas tingiems – atsibundi ir tu jau darbo vietoje“, – šmaikštavo vyras, šiltą ketvirtadienio rytą išsiruošęs į paplūdimį.
„Linavos“ atstovas A.Petraitis sakė, kad Lietuvos vežėjai siekia, jog jų nebaustų bent jau tada, kai nakvojama aikštelėse, kaip yra Didžiojoje Britanijoje. Tačiau su Rytų Europos vežėjų konkurencija besigalynėjanti Prancūzija ir Vokietija reikalauja iš vairuotojų rinktis poilsį kitur.
„Šia akcija norime atkreipti dėmesį į vairuotojams nenaudingą reguliavimą. Be priežiūros palikti krovinių ir vykti į viešbučius vairuotojai nenori – dažnai girdime istorijų apie nakčiai paliktus ir apvogtus vilkikus, ne visos draudimo kompanijos padengia be priežiūros paliktam vilkikui padarytą žalą. Todėl susidarė situacija, kad vairuotojai verčiami rinktis arba baudą, arba neramų miegą. Per pastaruosius dešimt metų pasikeitė ne tik vilkikai, bet ir stovėjimo aikštelės – dalyje jų jau įrengti poilsio kambariai, dušai, tualetai, yra bevielio interneto ryšys. Siekiame, kad vairuotojai galėtų patys nuspręsti, kaip nori ilsėtis“, – teigė „Linavos“ atstovas spaudai Andrius Petraitis.