Pasak susisiekimo ministro Roko Masiulio, planuojama linija yra valstybei ekonomiškai svarbus projektas, tikėtina, kad ja naudotųsi ne tik Vakarų medienos grupės (VMG) Akmenės LEZ statoma gamykla, bet ir kiti šios zonos investuotojai.
„Projektas labai svarbus, nes yra numatoma šioje laisvojoje ekonominėje zonoje sukurti apie 1 tūkst. darbo vietų, statoma labai didelė gamykla ir krovinius vienaip ar kitaip iš tos zonos reikės išvežti“, – Vyriausybės posėdyje sakė R.Masiulis.
Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ rangos sutartį su „Eurovia Lietuva“ pasirašė kovo 1 dieną, tačiau pagal Geležinkelių transporto kodeksą projektui reikėjo gauti ir Vyriausybės pritarimą.
„Norint pradėti tiesti ir naudoti geležinkelio liniją, pirma ją reikia pripažinti viešosios infrastruktūros objektu“, – teigė R.Masiulis.
Pasak ministro patarėjos Vytautės Šmaižytės, geležinkelio dalies, kuri pripažinta viešosios infrastruktūros objektu, statyba kainuos apie 1,3 mln. eurų, o likusios 2,1 mln. eurų vertės dalies statybos išlaidas per 7 metus įsipareigojo sumokėti VMG.
„Lietuvos geležinkeliai“ yra įsipareigoję išplėsti infrastruktūrą šiaurės Lietuvoje ir nutiesti privažiuojamąjį geležinkelį, kuris VMG 140 mln. eurų vertės gamyklą sujungtų su magistraliniu geležinkelio tinklu. Nauja 1,22 km ilgio atšaka bus tiesiama nuo ruožo Alkiškiai–Karpėnai 15-to kilometro.
Taip, anot Susisiekimo ministerijos, bus užtikrinta krovinių logistika medžio drožlių plokščių gamyklai, planuojančiai pradėti veikti 2020 metų pradžioje.
Geležinkelio linijos tiesimą finansuos „Lietuvos geležinkeliai“.