„Mano žiniomis, Lenkija neplanuoja didelio greičio geležinkelio ne tik „Rail Baltica“ trasoje, bet ir kitose prioritetinėse linijose ir, tikiuosi, kad per šiuos metus Šiaurės Baltijos jūrų pagrindinio koridoriaus koodinatorė ponia Trautman (Europos Komisijos „North Sea-Baltic koridoriaus“ koordinatorė Catherine Trautmann – BNS) ir Europos Komisijos atstovai pateiks aiškiai koordinuotą planą,kaip spręsime šį klausimą“, – antradienį Seime vykstančioje tarptautinėje diskusijoje dėl „Rail Baltica“ įgyvendinimo eigos Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sakė ministras.
R.Sinkevičius taip pat daugiau pastangų tikisi ir iš „Rail Baltica“ projektą įgyvendinančių institucijų.
„Kreipiuosi į partnerius su prašymu bendromis pastangomis spręsti 1435 linijos (europinio standarto – 1435 mm pločio vėžės – BNS) plėtros planus kartu su Lenkija. Mes negalime kurti izoliuoto didelio greičio geležinkelio tinklo Baltijos šalyse,jeigu mūsų vartai į Europą – Lenkija – tokio tinklo neplanuoja plėtoti“, – pareiškė ministras.
Bendra „ Rail Baltica“ vėžės vertė, įvairiais skaičiavimais, siekia 3,7-5,2 mlrd. eurų. Lietuvoje atkarpos ilgis siekia 366 kilometrų – čia bus statomas ne tik kelias nuo iki Latvijos sienos, bet ir nuo Kauno iki Vilniaus. Latvijoje ir Estijoje trasos ilgis sieks maždaug po 300 kilometrų, o Lenkijoje – 430 kilometrų.