„Rail Baltica“ atstovas: tunelio tarp Talino ir Helsinkio reikia tik Suomijai

Povandeninis tunelis tarp Talino ir Helsinkio labiau reikalingas Suomijai nei Baltijos šalims. Be to, projektas bus brangus, menkai ekonomiškai pagrįstas, sako europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projekto Lietuvoje atstovas.
Helsinkis
Helsinkis

„Nemamau, jog povandeninio tunelio tarp Talino ir Helsinkio projektas turi didelį potencialą. Jo ekonominė nauda Baltijos šalims nebūtų didelė. Tunelis labiau reikalingas Suomijai – Helsinkis galėtų tapti tranzito centru, o Suomijos įmonėms būtų patogiau eksportuoti į Europą“, – BNS sakė vyriausiasis projekto ekonomistas Saulius Poškus.

Anot jo, tunelio statybos projektas yra toks brangus, jog sunku prognozuoti, ar jis išvis atsipirktų.

„Mano manymu, pratęsti „Rail Baltica“ iki Suomijos, iškasant tunelį po jūra, ekonomiškai netikslinga“, – sakė S.Poškus.

Projekto studiją atlikusių Suomijos, Švedijos ir Estijos ekspertų manymu, 13 mlrd. eurų preliminariai kainuosiantis tunelis tarp Talino ir Helsinkio atsipirktų su sąlyga, jeigu per jį eitų „Rail Baltica“.

Baltijos šalis su Europa sujungsiantį „Rail Baltica“ projektą įgyvendina trijų Baltijos šalių įsteigta bendrovė „RB Rail“, kurią lygiomis dalimis valdo Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinės geležinkelių bendrovės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais