„Nemamau, jog povandeninio tunelio tarp Talino ir Helsinkio projektas turi didelį potencialą. Jo ekonominė nauda Baltijos šalims nebūtų didelė. Tunelis labiau reikalingas Suomijai – Helsinkis galėtų tapti tranzito centru, o Suomijos įmonėms būtų patogiau eksportuoti į Europą“, – BNS sakė vyriausiasis projekto ekonomistas Saulius Poškus.
Anot jo, tunelio statybos projektas yra toks brangus, jog sunku prognozuoti, ar jis išvis atsipirktų.
„Mano manymu, pratęsti „Rail Baltica“ iki Suomijos, iškasant tunelį po jūra, ekonomiškai netikslinga“, – sakė S.Poškus.
Projekto studiją atlikusių Suomijos, Švedijos ir Estijos ekspertų manymu, 13 mlrd. eurų preliminariai kainuosiantis tunelis tarp Talino ir Helsinkio atsipirktų su sąlyga, jeigu per jį eitų „Rail Baltica“.
Baltijos šalis su Europa sujungsiantį „Rail Baltica“ projektą įgyvendina trijų Baltijos šalių įsteigta bendrovė „RB Rail“, kurią lygiomis dalimis valdo Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinės geležinkelių bendrovės.