„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Rail Baltica“: Jonavos rajone kyla pirmieji infrastruktūros objektai

Jonavos rajone ryškėja pagrindinės geležinkelio linijos kontūrai – beveik 30-ies kilometrų atkarpoje statoma geležinkelio sankasa ir inžineriniai statiniai. Dalis inžinerinių statinių, tokių kaip gyvūnų praginos, vienas iš tunelių, yra beveik baigti, rašoma „LTG grupė“ pranešime spaudai.
Rail Baltica viadukas
Rail Baltica viadukas / „LTG grupė“ nuotr.

Statybų darbai vyksta dvejose ruožo atkarpose Latvijos sienos link – 10 km atkarpoje Šveicarija–Žeimiai ir 17,7 km atkarpoje Žeimiai–Šėta. Didžiausias progresas pasiektas pirmojoje – čia baigiamos įrengti dvi gyvūnų praginos, baigiamas statyti tunelis šalia Čiūdų gyvenvietės, įpusėjo ir tilto per Lankesos upę statybos ir kiti sankasos įrengimui reikalingi darbai. Tuo tarpu atkarpoje Žeimiai–Šėta beveik užbaigti visi paruošiamieji darbai geležinkelio sankasos ir inžinerinių statinių statyboms.

„LTG grupė“ nuotr./Rail Baltica gyvūnų pralaida
„LTG grupė“ nuotr./Rail Baltica gyvūnų pralaida

„Strateginis Lietuvai ir visai Europai „Rail Baltica“ projektas šiandien yra aktyvių statybų etape. Dirbame su unikalaus masto projektu, reikalaujančių nestandartinių sprendimų. Tad nuolatinis bendradarbiavimas su darbus atliekančiais rangovais yra neatsiejama kasdienio darbo dalis“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas.

„LTG grupė“ nuotr./Rail Baltica viadukas
„LTG grupė“ nuotr./Rail Baltica viadukas

Skaičiuojama, kad vien atkarpoje nuo Šveicarijos iki Žeimių inžineriniams statiniams prireiks papildomai iškasti apie 1,5 mln. kubinių metrų grunto, o statiniams reikės apie 2,5 tūkst. tonų armatūros bei 25 tūkst. kubinių metrų betono.

Anot Gedimino Gribulio, „Fegda grupės“ generalinio direktoriaus, iššūkiai šiame ruože – gilios iškasos, aukšti pylimai, aukštas gruntinio vandens lygis: „Darbų metu iškasami išties dideli grunto kiekiai, kurio logistika nėra standartinė lyginant su įprastais projektais. Šiuo metu statybose dirba apie 300 žmonių. Darbų apimtims didėjant darbuotojų skaičius statybvietėse augs iki 450.“

„LTG grupė“ nuotr./Rail Baltica sankasos statyba
„LTG grupė“ nuotr./Rail Baltica sankasos statyba

Naujo geležinkelio sankasą ir inžinerinius statinius stato jungtinės veiklos partneriai „Fegda“ ir „Tilsta“. Bendra sutarčių vertė – 165,54 mln. eurų (be PVM).

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“