„Rail Baltica“ jungtį su Estijos Mūgos uostu projektuos „SWECO Projekt“

Taline trečiadienį pasirašyta sutartis su bendrove „SWECO Projekt“ dėl Baltijos šalių europinės vežės geležinkelio „Rail Baltica“ vienintelės jungties su uostu – su Estijos Mūgos uostu – projektavimo.
„Rail Baltica“ kuria saugaus eismo infrastruktūrą
„Rail Baltica“ / AB „Lietuvos geležinkeliai“ nuotr.

„SWECO Projekt“ laimėjo šiemet gegužę skelbtą konkursą, kuris iš viso pritraukė penkis pretendentus.

Jungties projektas turi būti parengtas iki 2022 metų antrojo ketvirčio, statyba pradėta 2022-ųjų pradžioje ir baigta iki 2025 metų pabaigos.

Pagal projekto vizija Mūgos uoste bus nutiesta beveik 35 kilometrai naujų 1435 mm vėžės pločio geležinkelio bėgių, taip pat nutiesta 11 kilometrų bėgių, kurių vežės plotis – 1520 mm. Projektuotojo užduotis – suprojektuoti krovinių terminalą uoste, jungiamuosius terminalų bėgius, taip pat atitinkamą infrastruktūrą – geležinkelio tunelį, eismo valdymo sistemas, valdymo centrą, depą riedmenims aptarnauti.

Projektavimo kaina – 2,175 mln. eurų, finansavimas – iš Europos sanglaudos fondas (CEF I).

„Rail Baltica“ integruos Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Vykdant projektą, nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos pasienio bus nutiesta europinio standarto (1435 mm) elektrinė 870 kilometrų ilgio geležinkelio vėžė keleiviniams ir krovininiams traukiniams.

Apskaičiuotos pradinės projekto išlaidos yra 5,8 mlrd. eurų, kurių dalis finansuojama iš ES lėšų. Tikėtasi, kad projektas bus baigtas ir atidarytas eismui 2026 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis