„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Rail Baltica“ projekte – dėmesys triukšmo prevencijai

Šalia geležinkelio gyvenantiems gyventojams „Rail Baltica“ padovanos ramesnes dienas ir naktis, mat įgyvendinus projektą pravažiuojančių traukinių sukeliamas garsas bus daug mažesnis. Gyventojų sveikatos apsaugą geležinkelio triukšmo poveikio zonoje užtikrins specialiosios priemonės – garsą sugeriančios sienutės, bėgių triukšmo slopintuvai ir antivibraciniai paklotai.
„Rail Baltica“ linijoje montuojamos garsą sugeriančios sienutės, bėgių triukšmo slopintuvai ir antivibraciniai paklotai
„Rail Baltica“ linijoje montuojamos garsą sugeriančios sienutės, bėgių triukšmo slopintuvai ir antivibraciniai paklotai / Organizatorių nuotr.

„Geležinkeliu riedantys traukiniai kelia arti bėgių gyvenančių žmonių sveikatai žalingą triukšmą bei vibracijas, todėl šių veiksnių neigiamo poveikio mažinimui skirtas ypatingas dėmesys“, – sako AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra" generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Įgyvendinus aplinkos apsaugos priemones, „Rail Baltica“ geležinkelio prieigose traukinių eismo keliamas triukšmas bus reikšmingai mažesnis.

Įvertintas eismas iki 2040 metų

„Įgyvendinant projektą numatytos veiksmingos priemonės gerinant gyventojų sveikatą. Projektuojant naują europinį geležinkelį specialia, Aplinkos apsaugos agentūros rekomenduota kompiuterine programa, buvo modeliuojama triukšmo sklaida geležinkelio prieigose, įvertinant prognozuojamą traukinių eismą 2040 metais. Duomenų apdorojimui pasitelktos patikimos ir Europoje plačiausiai taikomos skaičiavimo metodikos. Gautų duomenų pagrindu nustatytos tikslios jautrios triukšmui vietos, kuriose ir bus įrengtos specialiosios priemonės. Jos užtikrins, kad triukšmo lygis bus mažesnis tiek nuo traukinių, važiuosiančių „Rail Baltica“ vėže, tiek esama plačiąja vėže“, – tvirtina K. Sankovski.

Vibracijos mažinimo priemonės parinktos, atsižvelgus į Vilniaus Gedimino technikos universiteto specialistų atliktus geležinkelio keliamo triukšmo ir vibracijos tyrimus bei rekomendacijas Lietuvoje.

Pavojaus ribos

Žmogaus sveikatai pavojingos vibracijos dydžiai nustatyti remiantis higienos normomis: traukinio sukeliama geležinkelio vibracija oru sklinda 50-100 Hz dažnio, o gruntu 8-20 Hz dažnio virpesiais. Vibraciją traukinys sukelia dėl dviejų priežasčių: generuojamos dinaminės jėgos į sankasą ir grunto atsako į tas jėgas. Pagrindiniai faktoriai, darantys įtaką vibracijos dydžiui – tai atstumas, kuriuo nutolę greta geležinkelio stovintys pastatai, ir jų konstrukcija.

Remiantis tyrimais, atliktais prie geležinkelių esančiuose pastatuose įvairiose šalies vietovėse, didžiausi leistinų vibracijos dydžių viršijimai nustatomi gyvenamose patalpose, esančiose iki 20 metrų atstumu nuo geležinkelio. Tuo tarpu didžiausia poveikio zona dėl traukinių eismo keliamo triukšmo, kai virpesiai sklinda oru, siekia iki 100 metrų nuo geležinkelio.

Tolstant toliau nuo geležinkelio nustatyta, kad bendruoju atveju leistini vibracijos dydžiai oru ir gruntu neviršijami. Be to, Kauno geležinkelio mazge projektas „Rail Baltica“ įgyvendinamas ant esamos geležinkelio sankasos, todėl artimoje aplinkoje gyvenantys žmonės gali būti ramūs – palyginti su šiandienine situacija gyvenimo kokybė pastebimai pagerės, nes traukinių eismo keliamas triukšmas bus daug mažesnis nei dabar.

Pakeis langus

Triukšmui ir vibracijai šalia geležinkelio sumažinti bus naudojamos įvairios priemonės atsižvelgiant į situaciją. Ten, kur namai stovi arčiau nei 20 metrų iki geležinkelio, per gruntą persiduodančioms vibracijoms sumažinti naudojamos specialios pabėgių tarpinės ir bėgių triukšmo slopintuvai. Šios priemonės užtikrina, kad triukšmo ir vibracijos lygis bus mažesnis.

Siekiant sumažinti ir triukšmą, ir vibraciją į pagalbą pasitelkiamos triukšmo užtvaros – sienutės.

„Bendravome su šalia geležinkelio gyvenančiais žmonėmis – jeigu privaloma pagal teisės aktus, derinome, ar jie sutinka dėl sienučių statybos. Kai kuriuose gyvenamuosiuose namuose, suderinus su jų savininkais ir nuomininkais, bus įrengti langai su padidinta triukšmo izoliacija. Priklausomai nuo to, kurioje fasado pusėje nutiestas geležinkelis, kai kurie langai įrengiami ir su nuo triukšmo apsaugančiomis orlaidėmis. Nors šios priemonės brangios, tačiau išties efektyvios gyventojų sveikatai ir tinkamai gyvenimo kokybei užtikrinti gyvenamosiose patalpose“, – sakė K. Sankovski.

Itin svarbus geležinkelio mazgas

Šiuo metu europinis geležinkelis tiesiamas tarp Kauno ir Palemono geležinkelio stočių. Ši geležinkelio atkarpa, kertanti visą Petrašiūnų seniūniją, didesniąją dalimi ribojasi su pramoninėmis ir komercinėmis teritorijomis.

Į tiesiamo europinio geležinkelio prieigas taip pat patenka dalis apgyvendintos teritorijos prie Palemono stoties ir ties Amaliais.

Kauno geležinkelio Kaunas-Palemonas atkarpoje atliekami „Rail Baltica“ europinio geležinkelio tiesimo darbai – vieni svarbiausių ir sudėtingiausių šiame tarpvalstybiniame projekte. Iš Kauno europinis geležinkelis toliau bus tiesiamas link Latvijos ir Estijos.

Sujungus Kauno intermodalinį terminalą su Lenkijos geležinkelių tinklu, Kaunas taps pagrindiniu krovinių perkrovos centru – čia bus aptarnaujami ir plačiąja, ir europine vėžėmis važiuojantys traukiniai.

Iš viso 9 kilometrų atkarpoje nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio.

Eismo saugumui ir susisiekimo patogumui užtikrinti bus įrengti tuneliai automobiliams ir požeminės perėjos pėstiesiems bei dviratininkams. Kauno ir Palemono geležinkelio stotys bus aptveriamos segmentine tvora, o visas ruožas bus aptvertas metalinio tinklo tvora.

Faktai, kodėl traukinių eismas bus tylesnis

Triukšmą slopinančių sienučių aukštis sieks nuo 3 iki 6 metrų, priklausomai nuo atstumo iki gyvenamųjų namų ir sankasos aukščio.
Kauno geležinkelio mazge bendras triukšmą slopinančių sienučių ilgis sieks 5,8 kilometro.
Bėgių triukšmo slopintuvų ir antivibracinių paklotų bendrai įrengtas ilgis sieks apie 7,7 kilometro.
Be specialiųjų priemonių, mažesnį triukšmą užtikrins elektra varomi lokomotyvai, kurie palyginti su šilumvežiais, kelia 10 decibelų mažesnį triukšmą.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų