Penktadienį Rygoje susitiko Latvijos transporto ministras Talis Linkaits, Estijos ekonomikos ir infrastruktūros ministras Taavi Aas, Lenkijos infrastruktūros ministras Andrzejus Adamczykas bei Lietuvos susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.
Ministrai susitiko, kad aptartų „Rail Baltica“ projekto pažangą bei kitas aktualias su transportu susijusias temas.
Baltijos šalių pareigūnai yra pasiryžę tęsti derybas su Europos Sąjungos (ES) institucijomis tebevykstant diskusijoms dėl bloko daugiamečio biudžeto, kad galėtų užtikrinti finansavimą, reikalingą tarptautinio geležinkelių projekto įgyvendinimui.
Kitas ES daugiametis biudžetas apims laikotarpį nuo 2021 iki 2027 metų, o planuojamas projekto „Rail Baltic“ užbaigimas numatytas iki minėto laikotarpio pabaigos.
Apskaičiuota projekto sąmata siekia 5,8 mlrd. eurų; iki šiol jam jau skirta 800 mln. eurų.
„Rail Baltica“ projektas yra svarbus visos ES mastu, nes jis užtikrins susisiekimą geležinkeliais tarp Baltijos šalių, Lenkijos ir likusios Europos, pabrėžė T.Linkaits.
Ministras pridūrė, jog svarbu nepamiršti ir to, kad geležinkeliai yra ekologiška transporto rūšis.
„Rail Baltica“ yra europinio standarto (1435 mm) elektrinė geležinkelio vėžė, skirta keleiviams ir kroviniams vežti, kuri drieksis nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos pasienio. Geležinkelis ilgis sieks 870 kilometrų.