„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Rail Baltica“ projektuotojas parodė, kaip atrodys geležinkelis nuo Ramygalos iki Latvijos sienos

Nuo Ramygalos iki Latvijos sienos iki 2026 metų turi būti nutiesta „Rail Baltica“ vėžė. Ją projektuojančios įmonės „IDOM Consulting, Engineering, Architecture, S.A.U“ projektuotojas Enrique Rico Izquierdo papasakojo, kaip viskas turėtų atrodyti. Iš viso ketinama pastatyti 7 naujus tiltus, kurių vienas tęsis apie 1,5 km su vienu tarpatramiu per Neries upę. Taip pat atsiras 51 viadukas bei 7 vietos, kuriose gyvūnai galės saugiai pereiti į kitą pusę.
Enrique Rico Izquierdo
Enrique Rico Izquierdo / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Rail Baltica“ projektuojančios įmonės IDOM geležinkelių techninis direktorius Enrique Rico Izquierdo 15min pasakojo, kad šiuo metu rengiami projektiniai pasiūlymai. Jie netrukus turėtų būti teikiami Jonavos valdžiai.

Naujoji greitojo geležinkelio linija nuo Kauno iki Lietuvos–Latvijos sienos projektuojama dviem etapais. Pirmoji projektavimo ir projektavimo priežiūros paslaugų sutartis, apimanti atkarpą nuo Kauno iki Ramygalos, buvo pasirašyta 2019 m. balandžio 3 dieną ir šiuo metu jau įgyvendinama.

Antroji sutartis apima ruožą nuo Ramygalos iki valstybės sienos ir pasirašyta 2019 m. birželio 14 dieną.

VIDEO: „Rail Baltica“ nuo Žeimių iki Šėtos

IDOM atstovas E.R.Izquierdo 15min pasakojo, kad atkarpa nuo Kauno iki Latvijos pasienio bus dvikelis geležinkelis, o tam tikrose vietose bus projektuojamos pralankos. To reikia, kad krovininiai ir keleiviniai traukiniai, kurie yra greitesni, galėtų prasilenkti.

„Įprastai tokios pralankos geležinkeliuose, kuriuose paprastai važiuoja tik keleiviniai traukiniai, būna kas 60 kilometrų. Tačiau kadangi „Rail Baltica“ keliaus tiek keleiviai, tiek kroviniai, tokios atkarpos yra projektuojamos kas 20 kilometrų. Todėl 70 kilometrų atkarpoje turime dvi ar tris pralankas“, – aiškino jis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Enrique Rico Izquierdo
Luko Balandžio / 15min nuotr./Enrique Rico Izquierdo

E.R.Izquierdo teigimu, pati atkarpa turės išskirtinių detalių, o vieną jų jis pavadino įspūdinga.

„Šis greitasis geležinkelis bus tikrai didelė struktūra. Pavyzdžiui, tiltas per Nerį išsiskirs tuo, kad jis bus labai ilgas, tai neįprasta struktūra geležinkeliams. Tai įspūdinga struktūra ir skirsis nuo kitų“, – tikino jis.

Pasak E.R.Izquierdo, atvykus projektuoti į Lietuvą reikėjo prisitaikyti ne tik prie mūsų šalies teisinės sistemos, pagal kurią turi būti projektai vykdomi.

„Ispanijoje turime patirties su tokiais ilgais tiltais, mūsų kraštovaizdis kitoks, jame daug kalnų, tunelių, o čia daugiau mažiau viskas plokščia. Tačiau esame projektavę panašius tiltus į šį. Tai bus ikoniškas tiltas.

Jis bus vienas ilgiausių geležinkelio tiltų ne tik „Rail Baltica“ struktūroje, bet ir visose Baltijos šalyse. Jo ilgis sieks apie 1,5 kilometrų. Jį išskiriantis bruožas, kad kuomet jis bus virš Neries, struktūra nesirems į upę ir ši sekcija bus 150 metrų ilgio“, – sakė jis.

IDOM yra projektavusi geležinkelius Čilėje, Ispanijoje ir Lenkijoje. E.R.Izquierdo pasakojo, kad prie šio projekto dirba apie 200 žmonių iš skirtingų Europos šalių, tarp jų ir vietinis partneris – Kauno įmonė „Kelprojektas“.

„Šiame projekte stengiamės pritaikyti visas savo žinias. Nors esame iš Ispanijos, tačiau dalyvavome ne viename greitaeigio geležinkelio projektavime ir tą patirtį, kurią įgijome per pastaruosius 20 metų, pritaikome kiekviename projekte“, – sakė jis.

VIDEO: „Rail Baltica“ geležinkelis nuo Šveicarijos iki Žeimių

Planuojama, kad ruožo Kaunas–Ramygala–Latvijos valstybės siena projektavimas bus baigtas 2021-aisiais, o dalies šios atkarpos rangos darbų sutartį žadama pasirašyti dar šiemet.

Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km. Lietuvoje europinės vėžės geležinkelio trasa eis nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos iki Kauno, kur krovininiai traukiniai vyks maršrutu Jiesia–Rokai–Palemonas (Kauno geležinkelio aplinkkelis), o keleiviniai – Jiesia– Kauno stotis– Palemonas. Krovininiai traukiniai į Latviją vyks maršrutu Panevėžys–Salaspilis–Parnu, o keleivinių traukinių maršrutas iš Panevėžio drieksis per Rygos oro uostą ir Rygos geležinkelio stotį.

„Rail Baltica“ projektas taip pat numato atskirą geležinkelio liniją Kaunas–Vilnius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs