Sutartis apima „Rail Baltica“ darbus geležinkelio atkarpoje Mauručiai-Jiesia. Ši atkarpa yra geležinkelio ruožo Marijampolė-Kazlų Rūda-Kaunas linijos Kaišiadorys-Kybartai dalis.
Rekonstruotino 1520 mm vėžės pločio geležinkelio ilgis – 7,643 kilometro, lygiagrečiai 10,638 kilometro ruože bus vykdoma naujo 1435 mm vėžės pločio geležinkelio statyba bei Jiesios geležinkelio stoties rekonstrukcija, pritaikant ją europinės geležinkelio vėžės įsiliejimui. Sutarties kaina su PVM – 131,871 mln. Lt.
Pirmoje birželio mėnesio pusėje „Panevėžio kelių“ bendrovė su „Lietuvos geležinkeliais“ pasirašė rangos darbų sutartį dėl geležinkelio ruožo Marijampolė-Kazlų Rūda darbų 24 kilometrų atkarpoje, kur rangovai taip pat nuties ES standartus atitinkančią europinę vėžę ir rekonstruos esamą geležinkelio liniją. Sutarties kaina su PVM – 200,51 mln. Lt.
„Sutartis šiems valstybinės svarbos „Rail Baltica“ projekto darbams vertiname kaip užsakovų parodytą pasitikėjimą mūsų bendrove. Darbai geležinkelių infrastruktūros stityje yra viena iš prioritetinių mūsų bendrovės veiklos sričių. Naujųjų objektų statybos terminai labai trumpi, turėsime galimybę parodyti per daugiau kaip dešimt metų darbo geležinkelių projektuose sukauptą patirtį“, – sakė AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.
Darbus dviejuose objektuose, kurių bendra apimtis pinigine išraiška siekia per 330 mln. Lt, bendrovė įsipareigojo atlikti iki 2015 metų pradžios. Darbų metu bus naujai pastatyta ir rekonstruota per 66 kilometrus geležinkelio linijų.
Atkarpoje Mauručiai-Jiesia darbų terminas siekia 19 mėn. Per tą laiką reikės rekonstruoti 7,643 kilometro ilgio esamą geležinkelio liniją, pastatyti 10,638 kilometro ilgio europinės vėžės geležinkelį, pertvarkyti Jiesios geležinkelio stotį.
Jiesios stotyje į geležinkelio ruožą Kaunas-Kazlų Rūda įsijungia Kauno aplinkkelio ruožas Palemonas-Rokai-Jiesia. Dėl 1435 mm vėžės pločio kelio nutiesimo iki Kauno stoties, Jiesios stotyje bus statoma skirtingų 1435/1520 mm vėžių bėgių sankirta. Jiesios stotyje projektuojami papildomi du 1435 mm vėžės pločio keliai. Vienas kelias į Rokus, kitas kelias – atšaka į Kauno geležinkelio stotį.
Vykdant geležinkelio ruožo rekonstrukciją, atnaujinami ir jame esantys statiniai, patenkantys į šį ruožą. Tarp jų – septynios pralaidos ir trys geležinkelio tiltai, statyti dar XIX amžiuje (1862 m). Tiltai išsidėstę Jiesios kraštovaizdžio draustinyje. Taip pat bus rekonstruotos elektroninių ryšių sistemos, elektros linijos ir kiti inžineriniai tinklai.
Darbams atlikti pagal projektą bus panaudota per 21 tūkst. tiesinių metrų europinės vėžės geležinkelio bėgių, per 15 tūkst. tiesnių metrų 1520 mm vėžės geležinkelio bėgių, 31 991 vienetas gelžbetonio pabėgių. Projektui įgyvendinti prireiks per 155 tūkst. kub. m drenuojančio grunto žemės sankasai įrengti, per 23 tūkst. kub. m apsauginio šalčiui atsparaus sluoksnio, daugiau kaip 47 tūkst. kub. m skaldos balasto.