Pasak Egidijaus Lazausko, „LG Cargo“ generalinio direktoriaus, šiuo metu visi krovininiai traukiniai važiuoja be apribojimų. „Atsižvelgiant į klientų poreikius, bet kuriuo metu galime padidinti konteinerinių krovinių gabenimą geležinkeliu“, – pažymi E. Lazauskas.
Geležinkelio transporto pranašumai
Dėl koronaviruso protrūkio pasauliniu mastu tarptautinis krovinių gabenimas tapo iššūkiu daugeliui transporto ir logistikos bendrovių. Pasak E. Lazausko, pandemijos kontekste konteinerinių krovinių pervežimas geležinkeliais turi didelį pranašumą prieš kitas krovinių vežimo rūšis: kombinuotas eismas geležinkeliu yra saugus, kadangi aptarnaujančio personalo kontaktas, palyginti su dideliais krovinių kiekiais, yra minimalus.
„Pavyzdžiui, intermodaliniame terminale, kuris per dieną aptarnauja 20 porų traukinių, dirba vos 60 geležinkelio darbuotojų, kurie dirba su krovinio operacijomis, kurioms prireiktų net 800 sunkvežimių vairuotojų“, – sako E.Lazauskas.
Konteineriniai kroviniai yra pritaikyti gabenti įvairiarūšėmis transporto priemonėmis: jie plukdomi konteineriniais laivais, transportuojami konteineriniais traukiniais, taip pat ir kelių transportu – vilkikais, konteinerinėmis puspriekabėmis.
Plačios galimybės
„Kol kas konteinerinių puspriekabių perkrovimo galimybės Lietuvoje yra ribotos. Tačiau sujungus Kauno intermodalinį terminalą su europiniu „Rail Baltica“ geležinkeliu puspriekabių gabenimas traukiniais bus aktyviai plėtojamas ir verslui bus pasiūlytos plačios galimybės“, – pažymi E.Lazauskas.
„Intermodalinis krovinių vežimas, kuomet bendradarbiauja kelių ir geležinkelių transportas, leidžia pasiekti geresnį energetinių išteklių panaudojimą, sumažinti CO2 pėdsaką ir didinti saugumą keliuose“, – pasakoja E.Lazauskas.
„LG Cargo" organizuoja krovinių pervežimus pagal klientų poreikius bei krovinius gabena visais galimais maršrutais. Lietuva turi 1520 mm ir 1435 mm vėžes, todėl gali pristatyti krovinį į reikiamą valstybę.
Bendrovė siekia tobulinti vežimo procesus Skandinavijos, Turkijos, Kinijos, Vakarų Europos kryptimis.
Viena svarbiausių „LG Cargo" plėtros krypčių – plėtoti krovinių vežimo veiklą Šiaurės – Pietų kryptimi, kurį užtikrins „Rail Baltica" projekto įgyvendinimas.
Krovinių paskirstymo centras Kaune
Kauno intermodalinis terminalas – viena iš Kauno geležinkelio mazgo infrastruktūros dalių. Šiuo metu čia vyksta aktyvūs statybos darbai, kurių metu nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemono bus nutiestas europinio standarto geležinkelis.
Baigus visus statybos darbus Kauno geležinkelio mazgas bus vienas moderniausių geležinkelio mazgų per kurį važiuos didžioji dalis visų „Rail Baltica“ linija važiuojančių traukinių.
Kauno intermodalinį terminalą pilnai integruoti į europinio geležinkelio infrastruktūrą planuojama šių metų pabaigoje, kad 2021-aisiais prekiniai traukiniai galėtų kursuoti tarp Lietuvos ir Europos valstybių.
Taip pat atsiras papildomų galimybių vežti dar daugiau krovinių iš kaimynių šalių, Kinijos bei kitų Azijos valstybių, kurie galės būti perkraunami ir paskirstomi Kaune.
Kauno intermodalinis terminalas pastatytas Palemono geležinkelio stotyje, šalia pagrindinės Lietuvos magistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda bei magistralės „Via Baltica“. Aplink šią vietą kuriasi logistikos įmonės bei yra įsikūrusi Kauno laisvoji ekonominė zona, patogus susisiekimas su Kauno oro uostu bei Klaipėdos jūrų uostu.
Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.