Panevėžyje susikerta svarbiausios Lietuvos automagistralės. Miestą kerta tarptautinė transporto magistralė „Via Baltica“, o gerą susisiekimą su sostine užtikrina automagistralė Vilnius – Panevėžys. Rytų – Vakarų geležinkelio transporto koridorius Panevėžį pro Rokiškį ir Daugpilį Latvijoje jungia su Rusija ir Baltarusija, o Radviliškio kryptimi – su Vakarų Lietuva ir uostamiesčiu.
Verslas laukia europinės vėžės
„Panevėžiui „Rail Baltica“ yra gyvybiškai svarbi. Europinė vėžė priviliotų daugiau investuotojų. Priešingu atveju gali sulėtėti regiono ekonominis vystymasis.
Geresnis susisiekimas Vakarų kryptimi dar labiau paskatintų investicijas ir naujų darbo vietų kūrimą.
Jau dabar mieste yra nemažai įmonių, kurios gamina baldus, automobilių komponentus ir kitą produkciją užsienio užsakovams. Tad geresnis susisiekimas Vakarų kryptimi dar labiau paskatintų investicijas ir naujų darbo vietų kūrimą. Taip pat būtų galima tikėtis atvykstant vadinamųjų sveikatos turistų. Įsivaizduokite, Varšuvos gyventojus traukinys iki Panevėžio atgabentų vos per kelias valandas“, - pasakojo Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų generalinis direktorius Visvaldas Matkevičius.
Planuojama, kad „Rail Baltica“ trasa Panevėžį aplenktų iš Vakarų pusės. Nauja geležinkelio stotis galėtų būti statoma Panevėžio LEZ teritorijoje. Ten pat iškiltų ir logistikos centras, dėl kurio finansavimo Panevėžio savivaldybė ir verslininkai jau kreipėsi į Vyriausybę.
Skaičiavimai rodo, kad, tiesiant „Rail Baltica“ geležinkelio liniją pro Panevėžį, preliminariais projektuotojų skaičiavimais, reikės rezervuoti maždaug 26 mln. eurų ir visuomenės poreikiams paimti apie 1350 žemės sklypų. Geležinkelio linijos ilgis nuo Kauno per Panevėžį iki Lietuvos ir Latvijos sienos turėtų siekti 160 - 180 kilometrų.
Gyventojus apsaugos nuo triukšmo
Šiuo metu jau pradėtas rengti europinio standarto geležinkelio linijos nuo Kauno iki šalies sienos su Latvija specialusis planas ir atliekamas strateginis pasekmių aplinkai vertinimas. Ataskaitai argumentuotus pasiūlymus gali teikti ir visuomenė. Parengus ataskaitą gyventojai su ja bus supažindinti laikantis numatytų procedūrų.
Rengiant „Rail Baltica“ projektą pirmą kartą toks didžiulis dėmesys skiriamas geležinkelio poveikiui aplinkai ir gyvenamosioms teritorijoms.
Rengiant „Rail Baltica“ projektą pirmą kartą toks didžiulis dėmesys skiriamas geležinkelio poveikiui aplinkai ir gyvenamosioms teritorijoms. Tiesiant „Rail Baltica“ naudojamos šiuolaikinės priemonės padeda gerokai sumažinti triukšmą ir vibracijas netoli geležinkelio trasos.
Visoje „Rail Baltica“ linijoje projektuotojai numatė kloti ilgabėgius, kurių sandūros bus kas 300 – 400 metrų, o ne kas 25 metrus, kaip dabar. Tad triukšmo lygis turėtų atitikti Lietuvoje galiojančias griežtas higienos normas.
Gyvenamosiose teritorijose tarp bėgių ir pabėgių numatyti guminiai tarpikliai, kurie sumažins pravažiuojančio traukinio keliamą triukšmą ir vibraciją. Prie vibracijos mažinimo prisidės ir naujas skaldos balastas.