Meras kalbėjo, kad tuos projektus, kurie yra geri, tvarkingi, savivaldybė vystys ir toliau. O bendrovė „Air Lituanica“, kuriai bus keliama bankroto byla, jau buvo bankrutavusi.
„Avialinijos buvo bankrutavusios jau rinkimų metu, tai buvo didelis muilo burbulas, butaforija, netgi galima pavadinti tai afera. Ir visiškai nesuklystume dėl to. Įsipareigojimai viršijo turtą daugiau kaip tris kartus, kaina nežmoniška – vienas skrydis (vieno keleivio, – red. past.) kainavo mokesčių mokėtojams beveik šimtą eurų. Aš labai atsakingai galiu pasakyti, kad susisiekimą su Vilniumi užtikrinsime kitais būdais, žymiai efektyvesniais“, – sakė naujasis Vilniaus meras.
Avialinijos buvo bankrutavusios jau rinkimų metu, tai buvo didelis muilo burbulas, butaforija, netgi galima pavadinti tai afera, – sakė R.Šimašius.
Jis aiškino, kad Vyriausybė nenori prisidėti prie nacionalinio vežėjo kūrimo, todėl aviakompanijos baigtis buvo aiški „pagal tokį modelį prieš trejus metus – tada, kai ji pradėta kurti.“
Prie „Air Lituanica“ buvo prisijungusios, priminė laidos vedėja Indrė Makaraitytė, ir Lietuvos įmonės, atskiri fiziniai asmenys, pavyzdžiui, liberalas Antanas Guoga.
„Daugeliu atveju tai net nebuvo savanoriškas prisijungimas, tai buvo išreketavimas šitų pinigų. Tai buvo aferos uždarymas. (…) Paklauskite (A.Guogos – 15min.lt), kaip jam sekėsi gauti informaciją, kaip jis tapo akcininku, ar jis turi matymą, kad toks projektas, koks jis yra dabar, gali egzistuoti“, – kalbėjo Vilniaus meras.
Paklaustas, ar į bendrovę investavę žmonės susigrąžins pinigus, jis sakė, kad nėra nei bankroto administratorius, nei įmonės vadovas.
„Pasikvieskit Artūrą Zuoką ir jis papasakos, kaip jis įviliojo tuos žmones į aferas, ar jie susigrąžins pinigus, ar nesusigrąžins. Mano supratimu, tai 20 mln. eurų nuostolių sukaupimas per dvejus metus yra ryški iliustracija, kaip ta kompanija keliavo tolyn“, – kalbėjo miesto meras.
Oranžiniai dviračiai nedings
Oranžinių dviračių projekto, sakė R.Šimašius, uždaryti neketina, veikiau atvirkščiai – jis turėtų tik būti plečiamas.
„Aš galiu pasakyti, kad dviračių bus tiek pat ar dar daugiau, turbūt net dar daugiau, nes tas projektas turi būti tęsiamas.
Jeigu kažkas smarkiai sunerimo, kad kitą dieną pradėjo sakyti, kad turbūt tuoj uždarys, tai turbūt rodo, kad yra ten ko ieškoti“, – sakė meras.
Į darželius nepakliuvusių vaikų tėvams – po 100 eurų
Po pusantros savaitės, jeigu tam pritars Vilniaus savivaldybės taryba, bus patvirtintas planas, pagal kurį visi tėvai per mėnesį, jų vaikams nepatekus į valstybinius darželius, gaus po šimtą eurų
„Galutinis skaičius priklausys nuo vaikų, norinčių patekti į privačius darželius, skaičiaus“, – sakė R.Šimašius.
Paklaustas, kodėl randa pinigų darželiams, bet neranda pinigų avialinijoms, jis sakė, kad vaikų darželiai irgi yra strateginis projektas, nulemiantis Vilniaus konkurencingumą, ir jis kur kas svarbesnis už savivaldybės avialinijas.