Vyriausybė trečiadienį posėdyje pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui iš esmės pritarti Metropoliteno įgyvendinimo įstatymo projektui, tačiau parlamentarai turės tobulinti Lietuvoje neišvystytą transporto priemonę – metro – reglamentuojantį įstatymą.
„Siūlau grąžinti į Seimą 37 Seimo narių grupei tobulinti įstatymo projektą, – Vyriausybės posėdyje kalbėjo susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, neslėpdamas skeptiško požiūrio, kada metro projektas gali būti įgyvendintas Lietuvoje. – Manau, kad mano amžiuje aš tiek ilgai negyvensiu.“
Pasak susisiekimo ministro, tai municipalinio transporto rūšis, dėl kurio turi apsispręsti miesto ar rajono valdžia ir suskaičiuoti, kiek reikės investuoti, kada tas atsipirks ir kiek kainuos bilietas.
Apie metro atsiradimą Vilniuje kalbama jau ne vienerius metus, tačiau dabartinis meras nėra didelis projekto entuziastas. R.Šimašiaus teigimu, Metropoliteno įgyvendinimo įstatymas turėtų būti priimtas, kadangi Vilnius turi miesto geležinkelį, žmonės iš Naujosios Vilnios važinėja į darbus mieste, todėl būtina geležinkelį integruoti į miesto transporto sistemą, apie ką jau kalbamasi su „Lietuvos geležinkeliais“.
„Ar reikia raustis po žeme šiandien, yra visiškai kitas klausimas. Aš manau, kad kažkada tai Vilniuje įvyks, bet šiandien mums reikia atnaujinti autobusų parką, sutvarkyti A juostas, kad vilniečiai galėtų patogiai į darbą nuvažiuoti, o ne leisti oro balionus apie kažkokias svajas“, – teigė R.Šimašius.
Ar reikia raustis po žeme šiandien, yra visiškai kitas klausimas. Aš manau, kad kažkada tai Vilniuje įvyks, – teigė R.Šimašius.
Meras tvirtina, kad integravus geležinkelį į bendrą miesto transporto sistemą vilniečiai galės naudotis bendru bilietu. Tačiau plėsti geležinkelį bėgius tiesiant po žeme galimybė atsiras nebent ateityje.
Susisiekimo ministerija siūlo aiškiai apibrėžti kokia transporto rūšimi laikytinas metro transportas, tikslinti nuostatas dėl projekto pripažinimo valstybei svarbiu ekonominiu projektu, atsisakyti galimybės perduoti valstybei metro projektų vykdymą, nes keleivių vežimo organizavimas yra savivaldybių funkcija.
Anot ministerijos, taip pat derėtų nustatyti maksimalią galimą koncesijos sutarties trukmę, apibrėžti, kad tuomet, kai įgyvendinant koncesiją dalyvauja valstybė, turtas perduodamas valstybės nuosavybėn, o jei dalyvauja savivaldybė – jos nuosavybėn.
Metro sąjūdžio valdybos pirmininkas Juozas Zykus yra sakęs, kad 7 kilometrų ilgio metro statyba kainuotų apie 300 mln. eurų. Pasak jo, metro galėtų būti pastatytas per 30 metų.