„Manau, šitas kelias yra natūralus, dėl to, kad Lietuva nori įstoti į Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizaciją, tam mes turime mažinti valstybės įmonių, apjungiant jas į mažesnius vienetus. Taip kad jeigu norime į šią organizaciją įstoti, o tai yra Lietuvos strateginis tikslas, mes ne tik transporto srityje, bet visose srityse turėsime mažinti regioninių įmonių skaičių. Vien dėl to, dėl aukštesnių valstybės tikslų mes tą efektyvinimą turėsime daryti“, – 15min video konferencijoje sakė R.Masiulis.
Ministro teigimu, tai, kad skirtinguose regionuose veikia po vieną įmonę, lemia, pavyzdžiui, neefektyvų įrangos naudojimą. Be to, kelių priežiūros bendrovių veiklą tiria teisėsauga, o korupcija, anot R.Masiulio, nebus toleruojama.
„Visose srityse bus atliekama peržiūra, darbų įvertinimas, tikrai kai visa Lietuva suskirstyta regionais ir atskirame regione veikia tik viena įmonė, tai sudaro galimybę bent jau neefektyviai veikti, kad tą pačią įmonę perkasi vienas regionas, ir kitas regionas.
Nemažai informacijos, matėme ir specialiųjų tarnybų sulaikymų kai kuriose įmonėse, tai kiek aš kaip profesionalas jau dirbu, tai vienoj srity nebus tolerancijos, tai korupcijai“, – tikino R.Masiulis.
Kelių direkcijos direktorius Egidijus Skrodenis BNS teigė, kad valstybės įmonę „Automagistralė“ ir 10 regioninių kelių priežiūros įmonių ketinama jungti į dvi bendroves.
Kelių direkcijos direktorius Egidijus Skrodenis BNS teigė, kad valstybės įmonę „Automagistralė“ ir 10 regioninių kelių priežiūros įmonių ketinama jungti į dvi bendroves.
„Esame pasidarę analizę, kad galėtų būti dvi įmonės – viena operatyvinė, prižiūrinti pačius svarbiausius Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Panevėžio magistralinius kelius ir kelią „Via Baltica“, ir kita įmonė, kuri jungtų visus kitus Lietuvos kelius. Pristatysim ministrui (susisiekimo ministrui R.Masiuliui – BNS) šią studiją ir pasirinkus sprendimą, pradėsime jį įgyvendinti. Po pertvarkos liktų įmonė „Automagistralė“ ir kita, kurios pavadinimas dar nėra aiškus“, – BNS sakė E.Skrodenis.
Anot jo, remdamasi Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) rekomendacijomis, Ūkio ministerija yra iškėlusi tikslą kelių priežiūros įmones pertvarkyti iki 2018 metų.
R.Masiulis teigė, kad kol kas anksti kalbėti apie Automobilių kelių direkcijos pertvarką ar jos vadovų kaitą – pirmiausiai jis nori susipažinti su situacija.
„Šiame etape susipažinti noriu su veikla, su rezultatais, planais, ir tada jau spręsime, ką daryti. (...) Kol kas nenorėčiau diskutuoti šia tema, norėčiau metodiškai susipažinti su situacija“, – 15min konferencijoje teigė R.Masiulis.
E.Skrodenio teigimu, direkcija peržiūri viešųjų pirkimų organizavimą, išgrynina projektų administravimo veiklą, jo pavaduotojų skaičius mažinamas nuo 4 iki 3, o ateityje jų ketinama palikti tik 2.
R.Masiulis pranešė, kad iš pareigų traukiasi dalis regioninių kelių įmonių vadovų.
„Žinau, kad atsistatydina keli regioninių kelių įmonių vadovai. (...) Nežinau, net nespėjau susipažinti su situacija tose įmonėse, tiesiog parašyti pareiškimai, žmonės atsistatydina, o iš kitų įmonių dar neturiu daugiau informacijos“, – 15min teigė R.Masiulis.
E.Skrodenis BNS teigė, kad rugpjūtį atsistatydinimo prašymą įteikė gegužę Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) trims mėnesiams sulaikytas ir vėliau paleistas „Kauno regiono kelių“ vadovas Vidmantas Lisauskas. Be to, pavasarį atsistatydinimo prašymą įteikė ir „Tauragės regiono kelių“ vadovas, o neseniai tokį norą išreiškė ir pensijos amžiaus sulaukęs „Marijampolės regiono kelių“ vadovas.
E.Skrodenio teigimu, naujų žmonių į atsilaisvinusias vadovų vietas kol kas neieškoma, laukiama įmonių pertvarkos.