„Marine Traffic“ žiniomis, rugsėjo 4-ąją laivas pajudėjo iš Tromsio Norvegijoje, juda Klaipėdos link. Lietuvos krantus turėtų pasiekti rugsėjo 23-iąją. Šiuo metu laivas yra ties pietine Norvegijos dalimi.
Tuo metu Klaipėdos uosto vadovybė pabrėžė, kad Klaipėdos uosto dispečerinė nėra gavusi prašymo iš laivo dėl jo priėmimo į Klaipėdos uostą. „Laivas su kroviniu į uostą įleistas nebus“, – pabrėžė direkcijos vadovas Algis Latakas.
Apie 20 tūkst. tonų amonio salietros iš Rusijos Kandalakšos miesto į Las Palmą Ispanijoje gabenęs laivas anksčiau rugsėjį prašė leidimo įplaukti į Klaipėdos uostą, iškrauti krovinį bei atlikti remontą.
Skelbta, kad audros metu buvo pažeistas laivo korpusas, propeleris bei vairas.
A.Latakas praėjusią savaitę sakė, kad laivas į Klaipėdą bus įleistas tik jį iškrovus viename Norvegijos uostų. Anksčiau buvo teigiama, kad laivo savininkai rado uostą, kur krovinys bus iškrautas, tačiau vėliau paaiškėjo, kad ne.
Jo teigimu, nėra prielaidų neįsileisti tuščio bei niekaip su Rusija nesusijusio Jungtinių Arabų Emyratų bendrovei priklausančio laivo, kuris ne kartą jau buvęs Klaipėdoje. Skelbta, kad laivą turėtų remontuoti Vakarų laivų gamykla.
Itin pavojingas krovinys
Norvegijos leidinys „The Barents Observer“ praėjusį trečiadienį rašė, kad sprogų ir potencialiai pavojingą krovinį plukdantis laivas „Ruby“ buvo atplaukęs į Norvegijos Trumsio uostą, tačiau policija nurodė jam išplaukti dėl per didelio sprogimo pavojaus.
Tinklalapis Marinetraffic.com rašo, kad nors amonio nitratas yra puiki trąša, ši cheminė medžiaga labiausiai išsiskiria savo sprogstamosiomis savybėmis.
Ši cheminė medžiaga paprastai yra stabili kambario temperatūroje, tačiau ji gali tapti nestabili ir sprogti tam tikromis sąlygomis, pavyzdžiui, veikiama padidėjusio karščio ir slėgio.
Ta pati cheminė medžiaga sukėlė stiprų sprogimą Beirute 2020 m., kai buvo netinkamai laikoma kartu su fejerverkais.
Palyginimui, Beiruto sprogimą, kuris laikomas didžiausiu nebranduoliniu sprogimu istorijoje, sukėlė maždaug 2750 tonų amonio nitrato. Laivas „Ruby“ gabena 20 000 tonų.