„Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ BNS pranešė, kad iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį šiemet leidžiama pervežti iki 2,47 mln. tonų, o atgal – iki 420 tūkst. tonų krovinių.
Iš Rusijos į Kaliningrado sritį bus leista vežti 420 tūkst. tonų medienos ir jos gaminių, cemento, trąšų, prabangos ir kitų prekių, iš kurių Rusija gauna daug pajamų, 710 tūkst. tonų anglies ir jos produktų, 50 tūkst. tonų statybinių medžiagų, chemijos ir pramonės ir kitų prekių, didinančių pramonės pajėgumą, 78 tūkst. tonų žalios naftos ir jos produktų, 520 tūkst. tonų geležies ir plieno.
Tuo metu iš Kaliningrado srities į Rusiją per Lietuvą bus galima vežti 0,41 mln. tonų medienos ir jos gaminių, cemento, trąšų, prabangos ir kitų šios grupės prekių, 17 tūkst. tonų statybinių medžiagų, chemijos ir pramonės ir kitų prekių, 0,4 tūkst. tonų naftos ir jos produktų, 0,2 tūkst. tonų geležies ir plieno.
2022 metais tarp Rusijos žemyninės dalies ir Kaliningrado srities per Lietuvą buvo leista pervežti 3,1 mln. tonų būtinųjų sankcionuotų prekių, o realiai pervežta apie 1,8 mln. tonų.
Iš viso leidžiamo atskiros nomenklatūros kiekio pernai pervežta apie 36 proc. anglies ir jos produktų, apie 52 proc. juodųjų metalų, 34 proc. medienos ir jos produktų, 97 proc. cemento, 59 proc. maisto pramonės produktų, apie 66 proc. – naftos ir jos produktų (ES sankcijos jiems, priklausomai nuo konkretaus kodo, visiškai įsigaliojo 2022 metų gruodžio 5 dieną ir šių metų vasario 5 dieną) bei 80 proc. kitų įvairiarūšių prekių.
Pasak „LTG Cargo“, prekių kiekis paskaičiuotas pagal trejų pastarųjų metų (2020-2022 metų) pervežtų tokių prekių vidurkį. Į būtinųjų prekių sąrašą įtraukta keli šimtai kodų, o jų kiekiai vertinami, kai gaunamos paraiškos.
Nuo 2022 metų birželio 17-osios per Bendrijos teritoriją draudžiama gabenti rusišką plieną ir kitus juodųjų metalų produktus, liepos 10-ąją įsigaliojo draudimas tranzitu vežti cementą, alkoholį, medienos, stiklo, aliuminio, popieriaus gaminius, gipsą, laivų dalis, rugpjūčio 10-ąją – anglį ir kitą kietąjį iškastinį kurą, o gruodžio 5-ąją – didžiąją dalį naftos, išskyrus vamzdynais.
Pernai liepos 13-ąją Europos Komisija leido Rusijai gabenti sankcionuotas prekes į Kaliningradą ir iš jo per Lietuvą tik šio eksklavo poreikiams ir tik geležinkeliais, tačiau krovinių apimtys turi atitikti trejų pastarųjų metų geležinkeliais pervežtų prekių vidurkį.