„Tranzitinio terminalo Baltarusijos trąšoms Ust Lugoje planai analizuojami, tačiau tiksli vieta jam kol kas neparinkta. Tikėtina, jog iki vasaros galutinai apsispręsime – parinksime vietą būsimam terminalui, nuspręsime dėl jo dydžio“, – sakė „Rosmorrečflot“ vadovas Andrejus Lavriščevas.
„Baltarusija suinteresuota tokiu terminalu, o mes norime jai padėti“, – pridūrė jis.
2020-aisiais Baltarusija kalio trąšų eksportą, kurio dalį nukreipė per Klaipėdos uostą, padidino 14,7 proc. iki 7,14 mln. tonų aktyviosios medžiagos. Šis kiekis sudaro apie 60 proc. trąšų tikrojo svorio.
Baltarusijos autoritarinis prezidentas Aliaksandras Lukašenka pernai rudenį grasino, jog jo šalis atsisakys naudotis Klaipėdos uostu eksportui – per jį daugiausiai buvo išvežamos kalio trąšos ir naftos produktai.
Rusijos ir Baltarusijos transporto ministrai vasario 19-ąją pasirašė susitarimą, pagal kurį per trejus metus per Rusijos uostus būtų perkrauta 9,8 mln. tonų produktų. Skelbta, nuo kovo mėnesio iki metų pabaigos jų bus perkrauta mažiausiai 2 mln. tonų. Tai – mazutas, benzinas, dyzelinas ir nafta.
Baltarusiški naftos produktai Rusijos uostuose Suomijos įlankos pakrantėje pradėti į laivus krauti šio mėnesio pradžioje.