Vieno MS-21 lainerio, kuris bus pristatytas 2028-2030 m., vertė svyruoja nuo 4,3 iki 4,6 mlrd. rublių (50-54 mln. dolerių) per metus. „Airbus A320/A321“ ir „Boeing 737-800“ bei MAX kataloginės kainos siekia apie 100 mln. dolerių, tačiau jų rinkos kaina neviršija 50 mln. ir dažniausiai yra gerokai mažesnė.
„Rusija pagamino beveik brangiausius šios klasės orlaivius. Kiek tiksliai kainuoja pagaminti MS-21, kol kas nežinoma“, – sakė šaltiniai aviacijos pramonėje.
Neaiškumų esą yra ir daugiau.
„Kiek laiko truks skrydis? Kokios subsidijavimo sąlygos? Koks bus nuomos terminas? Jei kol kas siūloma 20-25 metams, ar šie lėktuvai galės tiek laiko skraidyti? Atitinkamai lėktuvai turi būti labai užimti – apie 100 tūkst. valandų praleisti ore, o tai nepasiekiamas tikslas Rusijoje pagamintiems lėktuvams“, – sakė šaltinis pramonėje.
Aviacijos pramonėje teigiama, kad MS-21 negali būti pigesnis už užsienio analogus – mat Rusijoje medžiagų ir komponentų pirkimas, orlaivių gamyba yra gerokai brangesnė nei Vakaruose.
„Nėra masinės gamybos, nėra kitų projektų, kurie padengtų MS-21 kainą“, – sakė pramonės šaltinis.
Teigiama, kad Rusijos oro linijų bendrovė „Aeroflot“ įsigis MS-21 už mažesnę kainą. Lizingo bendrovė „Aviakapital-Servis“, priklausanti „Rosteh“, 2023-2026 m. „Aeroflot“ įsigis 18 MS-21 lėktuvų, kurių vienas esą kainuos po 3,2 mlrd. rublių (32,5 mln. eurų). Lėktuvų pristatymas esą bus visiškai finansuojamas iš Nacionalinio gerovės fondo lėšų.
Kitos didžiosios oro linijų bendrovės teigia, kad didelė MS-21 kaina yra suprantama, tačiau jos pageidauja pirkti lėktuvus už tą pačią kainą kaip ir „Aeroflot“, o ne mokėti daugiau. Kol kas tik Rusijos civilinės aviacijos flagmanas turi garantijų, kad lėktuvus bus galima įsigyti mažesnėmis kainomis.
Apskritai „Aeroflot“ planuoja iki 2030 m. įsigyti 210 MS-21 lėktuvų, o iš viso iki to laiko turėtų būti pagaminta 270 tokių orlaivių.