Rusų „Yandex. Taxi“ jau veikia Latvijoje ir Estijoje, ieško darbuotojų Lietuvoje

Rusijos pavėžėjimo paslaugų įmonė „Yandex. Taxi“ neseniai pradėjo veikti Estijoje, nuo kovo jau siūlo paslaugas ir Latvijos gyventojams. Tikslios datos, kada ateis į Lietuvą, ji nepraneša, tačiau patvirtina savo didžiulį susidomėjimą Lietuva, o skelbimų portaluose jau pasirodė skelbimai apie darbuotojų paiešką.
„Yandex. Taxi“
„Yandex. Taxi“ / „Yandex. Taxi“

Skelbimų portaluose jau kurį laiką kabo skelbimas apie tai, kad „Yandex. Taxi“ ieško tarptautinio klientų aptarnavimo vadybininko Lietuvai. Nurodoma, kad nuotoliniu būdu galima dirbti iš bet kurio miesto.

„Mes ieškome darbuotojo, kuris galėtų nedelsdamas atsakyti į bet kokius klausimus ir padėtų „Yandex.Taxi“ klientams“, – rašoma skelbime.

Iš kandidato reikalaujama, kad jis galėtų greitai ir teisingai rašyti lietuvių ir rusų kalbomis, turėtų universitetinį išsilavinimą, mokėtų dirbti su dideliais informacijos kiekiais, galėtų spręsti skirtingas problemas vienu metu.

„Yandex. Taxi“ /„Yandex. Taxi“
„Yandex. Taxi“ /„Yandex. Taxi“

Ar tai reiškia, kad „Yandex. Taxi“ pagaliau ateina į Lietuvą?

„Yandex. Taxi“: Lietuva mus labai domina

Lietuva yra vienintelė Baltijos valstybė, kurioje dar neveikia pavėžėjimo platforma „Yandex“. Latvijoje ji veikti pradėjo šių metų kovo viduryje, tik kiek daugiau nei prieš mėnesį pradėjo siūlyti paslaugas ir Estijoje. Nors gandai apie atėjimą į Lietuvos rinką sklando jau seniai, kol kas įmonė garsiai neatskleidžia datos, kada pradės čia veikti.

Keli 15min pašnekovai, dirbantys transporto paslaugų sektoriuje, svarstė, kad įmonės plėtros planus gali stabdyti Lietuvos tautinė sudėtis – rusiškas kapitalas čia gali būti sutiktas ne taip palankiai, kaip, tarkime, Rygoje.

Kalbėdama su 15min, „Yandex“ atstovė patvirtino didelį įmonės susidomėjimą Lietuva.

„Mūsų dėmesį traukia daug šalių ir regionų, ir Lietuva, žinoma, yra tarp jų. Mes neseniai pradėjome veiklą Latvijoje (kovo 15 dieną) ir Estijoje (gegužės 1 dieną) ir šiuo metu rezultatais esame daugiau nei patenkinti“, – 15min aiškino įmonės viešųjų ryšių atstovė Natalija Žuravliova.

„Mes negalime pasidalinti konkrečiais planais“, – pridūrė ji. Paklausta, kodėl tuomet ieško darbuotojo Lietuvoje, moteris aiškino: „Nepaisant to, ar mes dirbame toje valstybėje, ar ne, mes stengiamės samdyti žmones, kurie tas šalis gerai pažįsta. Estijoje, pavyzdžiui, mes ieškojome žmogaus likus dar keleriems metams iki oficialios veiklos pradžios. Todėl skelbimas su atėjimu nėra susijęs.“

Nepaisant to, įmonės atstovė „patvirtino didžiulį susidomėjimą Lietuva“.

Ar „Yandex“ suvalgys „Uber“ Lietuvoje?

Šių metų vasario mėnesį Rusijos „Yandex“ ir „Uber“ sujungė savo pavėžėjimo verslą Rusijoje ir keliose kitose NVS valstybėse. Bendrovės suformavo jungtinę įmonę, kurios 59,3 proc. priklauso „Yandex“. Naujuoju bendrovės generaliniu direktoriumi paskirtas „Yandex. Taxi“ vadovas Tigranas Khudaverdyanas. „Uber“ darbuotojai buvo perkelti į „Yandex. Taxi“ biurus.

Rusiškoje žiniasklaidoje buvo pasirodžiusi informacija, kad „Yandex“ perims „Uber“ ne tik Rusijoje bei kai kuriose NVS šalyse, bet ir Baltijos valstybėse.

Tačiau „Yandex“ atstovė patvirtino, kad taip nebus, ir „Yandex. Taxi“ Estijoje ir Latvijoje dirba kaip „Uber“ konkurentas, tokiomis pačiomis sąlygomis ateitų ir į Lietuvą.

„Lietuva ir kitos Baltijos valstybės nėra šio susitarimo dalis. Pavyzdžiui, Estijoje „Yandex. Taxi“ yra „Uber“ konkurentas, įmonė yra nepriklausoma“, – aiškino N.Žuravliova.

Europos „Uber“ vadovas Pierre-Dimitri Gore-Coty laiške savo darbuotojams pasakojo, kad „Yandex. Taxi“ ir „Uber“ verslai yra sujungiami Rusijoje, Azerbaidžane, Baltarusijoje ir Kazachstane.

„Tai yra labai jaudinanti galimybė mums. Mūsų veiklos kitose valstybėse šis sandoris nepaveiks“, – rašė jis.

Tai reiškia, kad, į Lietuvą atėjus „Yandex. Taxi“, konkurencija padidėtų, ir „Uber“ veiktų kaip rusų kapitalo bendrovės konkurentas.

Andrius Pacevičius, „Taxify“ Lietuvoje vadovas, 15min aiškino, kad pavėžėjimo rinka Lietuvoje yra gana tankiai užpildyta, bet „kiekvienas naujas žaidėjas priverčia pasitempti jau esančius, o konkurencija vartotojui visada išeina į naudą.“

„Jei gandai pasitvirtins, „Taxify“ yra ir toliau pasirengus kokybiškai ir už gerą kainą užtikrinti keleivių judėjimą iš taško A į tašką B“, – pridūrė jis. „Taxify“ kurį laiką, bandydama praplėsti vartotojų ratą, taikė dideles nuolaidas kelionėms – iš pradžių 20 proc. nuolaidą, o vienu metu kainas mažino perpus.

Daugiausia uždirba iš paieškos sistemos

„Yandex“ ir „Uber“ sandoris išgelbėjo pastarąją bendrovę – po maždaug metus trukusių problemų ir bandymų jas spręsti, įskaitant naujo direktoriaus atėjimą, „Uber Technologies“ pirmąjį ketvirtį pagaliau pasidžiaugė teigiamais šių pokyčių finansiniais rezultatais.

Bendrovės grynosios pajamos per ketvirtį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, augo iki 2,6 mlrd. dolerių (73 proc., palyginti su 2017 metų pirmuoju ketvirčiu). Tiesa, įmonė galiausiai vis tiek skaičiavo nuostolį, tačiau jis jau nebuvo toks skausmingas, kaip anksčiau – pavyko jį sumažinti perpus.

„Scanpix“/AP nuotr./„Uber“
„Scanpix“/AP nuotr./„Uber“

Pajamų augimas siejamas su naujo direktoriaus Dara Khosrowshahi atėjimu ir dviem reikšmingais sandoriais: „GrabTaxi“ pardavimu ir bendros kompanijos su „Yandex“ įsteigimu.

Tuo metu „Yandex“ yra kur kas daugiau nei taksi. Ji yra vadinama Rusijos „Google“ ir Rusijoje užima beveik 57 proc. paieškų rinkos.

Daugiausia pajamų įmonė būtent ir gauna iš paieškos sistemos (beveik 23 mln. rublių per ketvirtį arba 357 mln. dolerių), per metus paaugusi 301 proc. yra taksi, iš kurios bendrovė per ketvirtį gavo 3,1 mlrd. rublių (beveik 50 mln. dolerių) pajamų. Taip pat bendrovė uždirba iš elektroninės komercijos, klasifikuotų skelbimų ir kitos veiklos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis