Pirma problema – abejotinas „Ryanair“ pasiteisinimas dėl atšaukiamų skrydžių. Bendrovė sumaišė viską į vieną – nuo Prancūzijos oro eismo kontrolierių streiko iki audrų, ignoruodama faktą, kad taip nutinka kasmet.
RBC analitikai tai pavadino „futbolo vadybininko pasiteisinimais“. Ir jie yra teisūs.
Iš avialinijų tikimasi, kad jos turės pakankamai resursų susitvarkyti su krize. Kai „Ryanair“ rinkodaros atstovas Kenny Jacobsas pripažino, kad „susimovė planuodamas pilotų atostogas“, tai buvo pirmas viešas pripažinimas, kad kalta yra pati bendrovė.
Prie krizės galbūt prisidėjo ir faktas, kad Norvegijos konkurentė „Norwegian“ tikina pasamdžiusi 140 „Ryanair“ pilotų šiemet – taigi trečdalį jai reikalingų pilotų (šiemet samdys apie 500) persiviliojo iš Airijos pigių skrydžių bendrovės.
Kita problema yra tai, kad skrydžių atšaukimas atrodo kaip įmonės pratybos, kurioms nebuvo deramai pasiruošta. Nors įmonė atšaukia vos 2 proc. visų skrydžių, išgąsdinti buvo ir likę 98 proc. keleivių, kurie buvo palikti nežinioje. Kam taip daryti?
„Ryanair“ vadovas Michaelis O’Leary tokiam elgesiui apibūdinti turėdavo frazę – „be reikalo siutinti žmones“, ir žadėjo klausimus spręsti remdamasis savo „visada tobulėti“ programa. Gali būti, kad dabar viskas, ko pavyko pasiekti tokia tobulėjimo politika, paprasčiausiai išgaravo.
Trečia, nors kol kas finansinė žala dėl atšauktų skrydžių gali būti nedidelė, neaišku, kokia bus ilgalaikė įtaka įmonei. RBC pažymi, kad paraiškų dėl kompensacijų bendra vertė nėra aiški, taip pat nežinoma, kokiomis sąlygomis bus apgyvendinti nukentėję avialinijų klientai.
Taip pat kyla klausimas, ar „Ryanair“ išlaidos išaugs, ateityje siekiant išvengti panašių incidentų. Praėjusią savaitę buvo kilusi diskusija, kaip „Ryanair“ paveiks nesėkmingas bandymas priversti visus darbuotojus Europoje darbo ginčus spręsti Airijos teismuose. Bendrovė aiškina, kad tai nekainuos nė euro. Tuo tiki tikrai ne visi.
Galiausiai M.O'Leary vis tiek šypsosis, o „Ryanair“ ir toliau vykdys labai daug skrydžių.
Bendrovė išgyvena „punktualumo krizę“. Kai tokia užklupo „easyJet“ 2010 metais, ir apie įmonę sakydavo „blogesnė nei „Air Zimbabwe“, tvarkai atkurti prireikė net metų.