„Problema yra vairuotojų socialinės garantijos. Tai aš manau, kad siūlymas yra kompromisinis ir neblogas. Nustatoma gerokai aukštesnė riba – du MMA ir tada ta dienpinigių suma, kuri nėra apmokestinama, ji tikrai yra svarus priedas, dažnai netgi didesnis priedas prie atlyginimo“, – Žinių radijui ketvirtadienį sakė S.Skvernelis.
„Bet aš tiktai skatinu ir siūlau vežėjams, tai pačiai „Linavai“, tartis su profesinėm sąjungom, daryti kolektyvinę šakos sutartį, nustatyti ypatingas arba papildomas sąlygas ginant vairuotojų interesus, atstovaujant subalansuotą poziciją vežėjams“, – sakė premjeras.
S.Skvernelis patvirtino palaikantis L.Kukuraičio pasiūlymą dėl atlyginimų vežėjams.
„Aš palaikyčiau tą dviejų MMA dydį ir tikrai visus skatinu tartis ir sudaryti kolektyvinę sutartį“, – sako S.Skvernelis.
Tačiau tuo pat metu premjeras pripažino riziką, jog transporto įmonės, ypač mažesnės, gali išsikelti iš Lietuvos, jei įsigaliotų ribojimai mokant atlyginimus vairuotojams dienpinigiais.
„Taip, tai yra rizika, tačiau manau, kad turime ieškoti kompromiso ir subalansuotų sprendimų“, – pabrėžė S.Skvernelis.
Lietuvoje diskutuojant dėl vadinamojo Mobilumo paketo, taip pat kilo diskusijos dėl vežėjų praktikos didelę dalį algos vairuotojams išmokėti neapmokestinamais dienpinigiais.
L.Kukuraitis trečiadienį Seime pasiūlė leisti vairuotojams dienpinigius mokėti tik tuo atveju, jei jų atlyginimas siekia bent 2 MMA – dabar tai būtų 1,11 tūkst. eurų.
„Valstiečio“ Tomo Tomilino skaičiavimu, dabar Lietuvoje yra 73 tūkst. tolimųjų reisų vairuotojų, jų vidutinis darbo užmokestis iki mokesčių reformos siekė 530 eurų, o visas atlyginimas (įskaitant dienpinigius) – 1,8 tūkst. eurų „į rankas“.
Nuo šių metų pradžios MMA yra 555 eurai.