Už 20 mlrd. dolerių naujus lėktuvus pirksiančiam Iranui Rusija nori įsiūlyti „Sukhoi Superjet“

Pasaulio įtakingiausioms valstybėms sutarus dėl finansinių sankcijų Iranui panaikinimo, Rusija jau pradėjo derybas dėl keleivinių lainerių pardavimo islamo respublikai. Pasenęs Irano civilinės aviacijos transporto parkas lėmė tūkstančių keleivių žūtis per pastaruosius tris dešimtmečius ir jo atnaujinimui Teheranas yra pasiryžęs skirti 20 mlrd. dolerių, rašo savaitraštis „Newsweek“.
Rusijos keleivinis laineris „Sukhoi Superjet“
Rusijos keleivinis laineris „Sukhoi Superjet“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Rusijos transporto ministras Maksimas Sokolovas žurnalistams patvirtino, kad derybos dėl keleivinių lėktuvų pardavimo tarp Maskvos ir Teherano vyksta ir tikimasi, kad Iranui bus parduoti lėktuvai „Sukhoi Superjet“.

Tuo metu Vakarų šalių lėktuvų gamintojai dar laukia kol įstatymai dėl sankcijų Iranui panaikinimo bus oficialiai patvirtinti ir formalizuoti.

„Sukhoi Superjet“ yra pirmasis Rusijos keleivinis laineris, kurį Maskva sukūrė po Sovietų Sąjungos žlugimo.

„Sukhoi Superjet“ yra pirmasis Rusijos keleivinis laineris, kurį Maskva sukūrė po Sovietų Sąjungos žlugimo.

„Tokie pokalbiai vyksta. Ir ne tik dėl „Superjet“. Kolegos Irane susidomėjo ir kitomis technologijomis“, – sakė M.Sokolovas.

Panašu, kad aviacijos pramonės milžinai „Boeing“ ir „Airbus“ taip pat sieks įžengti į Irano rinką ir dėl to konkurencija dėl lėktuvų pardavimo bus arši. Skelbiama, kad Iranas sieks įsigyti apie 400 naujų keleivinių lainerių, kurių vertė siekia apie 20 mlrd. dolerių.

„Neabejotinai yra didelis potencialas, ypatingai „Airbus“ ir „Boeing“, kad pastarosios įmonės parduotų didelį kiekį lėktuvų“, – teigė ekonomistas Adamas Pilarskis.

Vidutinis Iranui priklausančio keleivinio lainerio amžius siekia apie 27 metus.

Vis dėlto, „Airbus“ neseniai išplatino pareiškimą, kuriame rašoma: „Susitarimas tarp Irano ir šešių valstybių dar turi būti formalizuotas ir įgyvendintas. Kuomet jis įsigalios, mes įvertinsime, kokią komercinę reikšmę jis turės laikantis griežtų susitarimo nuostatų“.

Irano civilinei aviacijai žūtbūt būtinas atsinaujinimas. Vokietijos ekspertų skaičiavimais, vidutinis Iranui priklausančio keleivinio lainerio amžius siekia apie 27 metus, o kai kurie lėktuvų modeliai pagaminti dar XX a. aštuntajame dešimtmetyje.

Be to, dėl Iranui taikytų sankcijų šalis daugelį metų atsargines lėktuvų dalis pirko juodojoje rinkoje.

Būtent senstantis oro transporto parkas ir yra daugiau negu 2000 keleivių gyvybes per 25 metus nusinešusių Irano lėktuvų katastrofų priežastis.

Naujausia aviakatastrofa Irane įvyko 2014 m. Tuo metu lėktuvas su 40 keleivių sudužo netoli šalies sostinės Teherano.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis