Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Sankcijų prispausti Kaliningrado vežėjai skundžiasi: jų verslas žlunga

Rusijos Kaliningrado krovinių vežimo įmonės teigia, kad dėl ES šalių įvestų apribojimų smarkiai sumažėjo eismo apimtys ir 7–10 kartų sumenko pajamos. Pervežimų įmonių atstovai kreipėsi pagalbos į Rusijos prezidento administraciją, prašydami gelbėti verslą.
Vilkikų eilės
Vilkikų eilės / Skirmanto Lisausko / 15min nuotr.

Laiškas išsiųstas Tarptautinių vežėjų automobiliais asociacijos (ASMAP) vardu, skelbia Kaliningrado naujienų portalas newkaliningrad.ru.

Asociacija nurodo, kad pramonė labai nukentėjo nuo ES sankcijų, ypač nuo 2022 m. balandžio mėn. paskelbto draudimo Rusijos įmonėms vežti krovinius į ES šalis ir birželio mėnesį paskelbtų tranzito per Lietuvą apribojimų.

„Didėjantis nedraugiškų valstybių sankcijų spaudimas Rusijos Federacijai sukėlė itin neigiamų pasekmių Kaliningrado srities kelių transporto įmonėms, kurių daugelis buvo priverstos beveik sustabdyti savo veiklą“, – rašoma laiške Rusijos prezidento padėjėjui ir buvusiam transporto ministrui Igoriui Levitinui.

Laiške teigiama, kad ši situacija buvo aptarta 2023 m. kovo 1 d. vykusiame regioninės asociacijos posėdyje, kuriame dalyvavo apie 200 kelių transporto įmonių vadovų. Iki sankcijų įvedimo pagrindinė Kaliningrado vežėjų darbo kryptis buvo Europos Sąjungos šalys, įskaitant Lietuvą, Lenkiją, Vokietiją ir Latviją, informavo asociacija. Laiške teigiama, kad dėl apribojimų ir negalėjimo persiorientuoti į kitas kryptis Kaliningrado vežėjų pajamos sumažėjo vidutiniškai 7–10 kartų, o kai kurios įmonės nutraukė veiklą.

„Atsižvelgiant į tai, kad palaipsniui plečiamas prekių, kurias draudžiama vežti tranzitu kelių transportu per Lietuvą, sąrašas, krovinių vežimo į Kaliningrado sritį apimtys šiuo metu sumažėjo 85–90 proc. palyginti su laikotarpiu iki sankcijų įvedimo“, – teigė asociacija.

Šiuo metu vienintelė galimybė krovinių vežimo įmonėms pristatyti krovinius į regioną – naudotis jūrų keltų linijomis. Tačiau jų pajėgumus pramonės atstovai apibūdina kaip „aiškiai nepakankamus“ ir skundžiasi dėl „didžiulių eilių“. „Vidutinė transporto priemonių gabenimo keltais laukimo trukmė siekia iki trijų mėnesių, o tai visiškai nepriimtina autotransporto įmonėms“, – pabrėžia laiško autoriai.

Vežėjai teigia, kad visuose artimiausiuose reisuose nuo kovo iki 2023 m. liepos 1 d. keltuose nėra vietų. Rezervacijos keltų linijoje buvo nutrauktos. Pramonės atstovai taip pat atkreipia dėmesį į keltų linijos operatorių ir ekspedicinių bendrovių piktnaudžiavimą. „Eilės į keltų liniją pardavimas siekia iki 100 tūkst. rublių“, – rašoma laiške.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais