Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Saulius Girdauskas: paskola „Lietuvos jūrų laivininkystei“ yra tik laikinas sprendimas

Papildoma 3 mln. eurų SEB banko paskola daugiau nei 20 mln. eurų skolų turinčiai bendrovei „Lietuvos jūrų laivininkystė“ yra tik laikinas sprendimas, pripažįsta susisiekimo viceministras. Saulius Girdauskas sako, kad pinigai įmonę, kuriai prieš savaitę tas pats bankas paskolino 650 tūkst. eurų, turėtų pasiekti jau pirmadienį.
Laivas „Deltuva“
Laivas „Deltuva“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Iš tikrųjų tai yra trumpalaikis sprendimas, bet visi žinome, kad tai yra ne Susisiekimo ministerijos funkcija – užsiimti krovinių pervežimu. Istoriškai taip susiklostė, kad ministerijoje liko įmonė, nuo 2008 metų galbūt priimti sprendimai arba neįvertinta situacija užkrovė bendrovei didelę finansinę naštą ir dėl to buvo padarytas nepriklausomų ekspertų planas, kaip reikėtų galbūt parduoti laivus, mažinti arba pereiti į kitą segmentą“, – pirmadienį LRT radijui sakė S.Girdauskas.

Anot jo, 3 mln. eurų paskolą SEB bankas įmonei turėtų pervesti pirmadienį: „Pinigai, manau, gal vakarop, galbūt po pietų turėtų pasiekti bendrovės sąskaitą.“

S.Girdausko teigimu, LJL nuostolingai veikia nuo 2008 metų, o ją smukdė maždaug 14 mln. eurų paskola SEB bankui. Jis pripažino, jog paskolą reikėjo pertvarkyti, ir dėl to buvo kreiptasi ir į Susisiekimo ministeriją.

„Faktas tai, kad reikėjo restruktūrizuoti (paskolą – BNS), tą vadovas daug kartų pristatinėjo, derėjosi su bankais, teikė informaciją ministerijai, ministerija teikė informaciją Vyriausybei“, – teigė viceministras.

Anot jo, prastus įmonės rezultatus lėmė ir tai, kad smuko pasaulinė krovinių pervežimų laivais rinka.

Parduos vieną iš laivų

S.Girdauskas tikino, kad netrukus ketinama parduoti vieną iš 5 LJL laivų „Venta“ – jau esama susidomėjusių pirkėjų.

„Duotas leidimas parduoti laivą „Venta“, yra gauta keletas pasiūlymų dėl jo pirkimo ir šiandien dar bus kalbama su banku, kokiomis proporcijomis bankas norės pasiimti, o kiek bus įmonei palikta“, – tikino LJL valdybos pirmininkas.

Lietuvos jūrų laivininkystė/Vladimir Šendrik nuotr./„Venta“
Lietuvos jūrų laivininkystė/Vladimir Šendrik nuotr./„Venta“

SEB bankas praėjusią savaitę LJL paskolino 650 tūkst. eurų, kad įmonė galėtų nupirkti degalų ir vandens keturiems užsienio uostuose įstrigusiems laivams. LJL, be šios paskolos, SEB bankui skolinga apie 15 mln. eurų.

Penktadienį premjero ir didžiausio LJL kreditoriaus SEB banko bei LJL vadovų pasitarime nuspręsta neinicijuoti įmonės bankroto. Taip pat susitarta, kad SEB šią savaitę suteiks LJL 3 mln. eurų paskolą, kurią garantuos kita valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“, kuriai tokia pat suma bus sumažinti į biudžetą mokėtini dividendai. LJL planuojama gelbėti, kuriant transporto įmonių holdingą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?