Kaip ir keliuose kituose Europos oro uostuose, Nyderlandų oro uostas pastaraisiais mėnesiais patyrė didelių sutrikimų dėl darbuotojų trūkumo, oro linijų pramonei atsigaunant po COVID-19 pandemijos.
„Daugelis žmonių tikrai laukė savo atostogų užsienyje, ypač po dvejų COVID metų. Labai apgailestaujame, kad dalis jų negalėjo skristi dėl ilgų eilių saugumo kontrolės punktuose“, – teigė oro uosto operatorės generalinis direktorius Dickas Benschopas.
„Jie turėjo praleisti visas ar dalį savo atostogų, ir mes tikrai juos užjaučiame... Šiais ypatingais laikais ir aplinkybėmis neturime leisti šiems žmonėms nukentėti“, – sakoma paskelbtame pranešime.
Kompensavimo schema, parengta konsultuojantis su Nyderlandų vartotojų organizacija, kompensuos išlaidas, patirtas tų keliautojų, kurie praleido skrydžius nuo balandžio 23 iki rugpjūčio 11 dienos.
Kompensacija bus mokama už išlaidas, apimančias pakartotinį bilietų užsakymą arba pakaitinių skrydžių paiešką, taip pat alternatyvaus transporto ir apgyvendinimo netoli oro uosto išlaidas.
Nukentėję keliautojai pretenzijas gali pateikti iki rugsėjo 30 dienos.
Kai kurie keleiviai, keliavę per Schipholio oro uostą, skundėsi, kad nespėjo į kitus skrydžius, nes buvo įstrigę eilėse, kuriose laukė valandų valandas.
Schipholio oro uostas nuo liepos mėnesio apribojo keleivių skaičių ir ketina šią priemonę taikyti bent iki spalio, teigdamas, kad „beveik visose oro uosto padaliniuose trūksta darbuotojų“.
Nors tikimasi, kad po rugpjūčio keliautojų srautai šiek tiek sumažės, vėliau numatomas „sezoninis efektas“, kai keliautojai šaltesniais mėnesiais naudoja daugiau dėžių daiktams susidėti patikros postuose, nes dėvi daugiau drabužių, todėl laukimo laikas ilgėja.
Keletas kitų Europos oro uostų, įskaitant Londono Hitrou ir Prancūzijos Paryžiaus Charles'io de Gaulle'o oro uostus, taip pat sunkiai susidoroja su keleivių srautais.
Aviacijos pramonė susiduria su sunkumais rasti pakankamai darbuotojų po to, kai per pandemiją buvo atleisti tūkstančiai.