Seimas šią savaitę priėmė svarstyti tai siūlančias liberalo Andriaus Bagdono parengtas Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisas. Toliau pakeitimų Seimas imsis gruodžio 5-ąją, kai jas apsvarstys Ekonomikos komitetas.
Pristatydamas pataisas A.Bagdonas pabrėžė, kad jas paskatino aikštelių trūkumas kurortuose.
„Vasaros sezono metu, kai į kurortus atvyksta gyventojai ne tik iš visos Lietuvos, bet ir kitų pasaulio šalių, fiziškai nepakanka vietų pasistatyti savo automobilius šalia daugiabučių. Tad pagrindinis šio įstatymo tikslas – kad kurortams būtų leista jau skirtas KPPP lėšas naudoti tokių aikštelių įrengimui, kurios yra atitolusios nuo pačios gyvenvietės ar miesto, kad miestai nebūtų užkimšti automobiliais, kad gyventojai, kurie nori pabėgti nuo miesto šurmulio, galėtų patogiai ilsėtis kurortuose“, – aiškino A.Bagdonas.
Pasak parlamentaro, dėl išlaidų aikštelių statybai spręstų kurortai, savivalda taip pat pati spręstų, ar apmokestinti mašinų stovėjimą tokiose aikštelėse. A.Bagdonas mano, kad simbolinis mokestis galėtų būti padengti administravimo kaštus.
„Jei jau kalbėti apie Palangą, Neringą, jeigu kalbėti apie dviejų lygių aikštelės įrengimą, galėtų kainuoti ir iki 5 mln. eurų“, – teigė jis.
„Jas nebūtina įrengti iš karto. Jeigu miestas, planuodamas savo viešosios infrastruktūros tvarkymą, nuspręstų tokią aikštelę įrenginėti, tai ne per metus, ne per dvejus, tad tiesiog tokia galimybė atsirastų savivaldoje, kad jie tas jau gautas lėšas galėtų šiek tiek plačiau jomis disponuoti ir jeigu matys, prioritetas yra ne kažkurios gatvės sutvarkymas, o tokios aikštelės įrengimui“, – pridūrė A.Bagdonas.
Tuo metu konservatorius Edmundas Pupinis pareiškė, kad leidus KPPP lėšas naudoti automobilių aikštelių įrengimui, kurortai Susisiekimo ministerijos prašys didinti finansavimą jiems.
Demokratų frakcijos narės Laimos Nagienės teigimu, savivaldybės ima mokesčius už įvažiavimą į kurortus, už automobilių statymą, todėl papildomas pajamas galėtų skirti eismo infrastruktūros plėtrai.
„Padarote išskirtines sąlygas konkrečiai kurortiniams miestams“, – sakė ji.
„Valstietė“ Ligita Girskienė suabejojo, ar tokia idėja pasiteisins.
„Klaipėdoje turime aikštelių... Viena yra nuolat tuščia. Kaip įtikinsite žmones palikti savo automobilius ir keliauti į poilsio vietą visuomeniniu transportu ar kažkokiomis transporto alternatyviomis priemonėmis?“ – svarstė ji.
Buvusi Trakų merė liberalė Edita Rudelienė įsitikinusi, kad KPPP lėšas būtų galima naudoti aikštelių įrengimui ne tik kurortuose: „Įtraukti ir kurortines teritorijas, tai dar papildomai būtų penkios savivaldybės, nes ir tuose miestuose tikrai susiduriame su parkavimo problemomis“.