Pataisos Seimui pateiktos pernai lapkritį, tačiau užtrukus diskusijoms jų projektas galutinai suderintas tik po svarstymo Ekonomikos komitete praėjusią savaitę.
Kodeksas numatys naujus reikalavimus vežėjams, jų autobusams, kurie turės būti ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026-ųjų – iki 10 metų.
Taip pat nustatomi maršrutų sudarymo kriterijai ir tvarkaraščių derinimo principai, garantijų sistema, pagal kurią vežėjas vykdytų savo įsipareigojimus ir prisiimtinų atsakomybę už jų nevykdymą.
Pataisos taip pat numato galimybę į rinką bandančius patekti vežėjus tikrinti Lietuvos institucijoms siekiant nustatyti, ar jie neturi sąsajų su priešiškomis valstybėmis, už jų nestovi sankcionuojami asmenys ar įmonės, įmonės Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijai turės pateikti deklaraciją, jog vežėjas, jo steigėjai, kontroliuojantys asmenys, galutiniai naudos gavėjai nekelia grėsmės šalies saugumui.
Nustatyti reikalavimai autobusų stotims, kiti tolimojo susisiekimo autobusais paslaugos teikimo reikalavimai.
Rinkos senbuviams nustatytas 18 mėnesių pereinamasis laikotarpis, skirtas prisitaikyti prie naujų reikalavimų.
Kodekso pataisoms pritarus, jos įsigaliotų nuo liepos, iki tol vežėjai maršrutus aptarnautų pagal su Lietuvos transporto saugos administracija pratęstas sutartis.
Reformos prireikė Konkurencijos tarybai paskelbus, kad šiame versle trūksta konkurencijos.
Įpareigota teismo Transporto saugos administracija pernai gruodį paskelbė naują vežėjų konkursą, tačiau teismas vežėjų prašymu jį laikinai sustabdė.