Šeštokų stotis vienintelė vieta Baltijos šalyse, kur europine vėže atgabenti kroviniai perkraunami ant rusiškosios vėžės arba atvirkščiai. Nuo šiol konteinerius nuo vienos platformos ant kitos kilnos naujas 40 tonų galios bėgiais važinėjantis kranas. Vidutinį, maždaug 50 konteinerių, sąstatą jis perkraus per valandą – dvigubai sparčiau negu du iki šiol čia dirbę kranai. Lietuvos geležinkeliai į modernų įrenginį investavę daugiau kaip milijoną eurų tikisi geriau išnaudoti nuo Kauno iki Lenkijos sienos nutiestą europinę vėžę.
„Didėjant konkurencingumui reikia naujinti įrangą ir pasidaryt įdomesniems negu kaimynai. Šio krano atsiradimas yra naujas akstinas ir naujos perspektyvos klientams pasirinkti Lietuvą, o ne kitą kryptį –per Baltarusiją ar panašiai“, – aiškino susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas.
Kol kas per Šeštokus pervežamas vos 1 proc. Lietuvos geležinkeliais gabenamų krovinių, nes didžioji dalis jų Rytų valstybes iš Vakarų Europos pasiekia vilkikais. Bendrovės planuose – krovinių srautą iš Vakarų į Rytus didinti iki 850 tūkstančių tonų per metus, daugiau jų turėtų tekti ir abiem per Šeštokus kursuojantiems konteineriniams traukiniams – „Šeštokų ekspresui“, jungiančiam ES šalis su Rusija, ir „Milano ekspresui“, kuriuo vežami kroviniai tarp Kauno ir Milano. Šalia šios stoties planuojama statyti naują birių ir stambių gabaritų krovinių terminalą. Pasak Lietuvos geležinkelių vadovo, naujovės Šeštokuose – tik maža šiemetinių bendrovės investicijų dalis.
„2016 metais mes investicijoms skiriame gana ženklią sumą – daugiau kaip 130 mln. eurų, kuri, aišku, bus sėkmingai panaudota, ir kuri, aišku, duos didelį efektą“, – teigė Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius.
Didžioji dalis šiemetinių investicijų, pasak S. Dailydkos, bus skirta infrastruktūrai modernizuoti – elektrifikuoti geležinkelio ruožą nuo Kenos iki Naujosios Vilnios, nutiesti antrus bėgius tarp Telšių ir Lieplaukės keleivių vežimui gerinti.