Po suplanuotų įrangos techninės priežiūros ir remonto darbų gegužės 1 d. veiklą atnaujinęs SGD terminalas krovinio iš Egipto tikisi sulaukti gegužės 7 d. 2016 m. pastatytas ir plaukiojantis su Bahamų salų vėliava dujovežis „LNG Fukurokuju“ Klaipėdos uoste lankysis pirmą kartą, kaip ir pirmą kartą į Lietuvą atgabens krovinį iš Egipto.
„Vis dar laikantis aukštoms SGD kainoms Azijoje, nemaža dalis krovinių iš Europos nukreipiama būtent ten, pasinaudojant greitųjų sandorių (angl. spot) rinkos galimybėmis. Todėl atsiradusią tam tikrą nišą užpildo iki šiol Europos SGD tiekėjų žemėlapyje retesni buvę kroviniai iš Egipto. Ši šalis dar sausį paskelbė apie tai, kad ženkliai didina eksportą į Europą, tam kad patenkintų čia išaugusią SGD paklausą. Atsižvelgiant tiek į Klaipėdos SGD terminalo įrenginių, tiek ir į Lietuvos gamtinių dujų rinkos reikalavimus, Egipte suskystintos gamtinės dujos yra tinkamos mūsų gamtinių dujų sistemai savo kaloringumu ir energetine verte“, – komentuoja Mindaugas Navikas, KN Komercijos direktorius.
Pasak M. Naviko, sustojus „Equinor“ skystinimo gamyklai Norvegijoje, kuri planuoja veiklą atnaujinti tik kitų metų pavasarį, terminalo naudotojai, vykdydami savo įsipareigojimus ir suplanuotą krovą, šiais gamtinių dujų metais* daugiausia krovinių importavo iš JAV (apie 82 proc.). 2020 m. daugiausiai SGD importuota iš Norvegijos (apie 70 proc.), 2019 gamtinių dujų metais – taip pat iš Norvegijos (86 proc.).
Šiuo metu Klaipėdos SGD terminalas vykdo kasmetinę pajėgumų skirstymo procedūrą, kurios metu terminalo naudotojai planuoja krovinius ir rezervuoja pajėgumus naujiems dujų metams, kurie prasideda 2021 m. spalio 1 d.
Iki naujų dujų metų pradžios SGD terminale, skaičiuojant su „LNG Fukurokuju“, laukiama dar 13 dujovežių.
Pernai rugsėjį kilus gaisrui didžiausioje Europos dujų skystinimo gamykloje Norvegijoje, jos operatorė „Equinor“ spalį paskelbė, kad gamykla maždaug metus bus remontuojama.
Gaisras vienoje iš turbinų Hamerfesto SGD gamykloje kilo rugsėjo 28 dieną.
Lietuva su „Equinor“ yra pasirašiusi SGD tiekimo sutartį minimaliai Klaipėdos terminalo veiklai palaikyti ir kasmet turi nupirkti keturis didelius dujų krovinius. Jie įsigyjami gerokai brangiau nei dujos kainuoja rinkoje, todėl kainos skirtumą turi padengti visi dujų vartotojai.