„Kaip ir skelbėme anksčiau, sprendimas nevykdyti mokėjimų yra pagrįstas bankui nepriimtina rizika. Pagal banko politiką ir iki šiol pateiktus institucijų išaiškinimus komercinio tranzito mokėjimai nepatenka į apibrėžtas išimtimis“, – BNS teigė banko komunikacijos grupės vadovė Monika Rožytė.
„Kiekviena situacija yra vertinama individualiai, todėl klientai, norėdami pasinaudoti išimtimis, yra kviečiami susisiekti tiesiogiai su banku“, – pridūrė ji.
Bankas pakartojo savo ankstesnę poziciją, jog nuo rugsėjo 1-osios mokėjimų su Rusija ir Baltarusija nevykdys, nebent tai būtų su valstybės funkcijomis ar humanitariniais tikslais susijusios išimtys.
BNS žiniomis, mokėjimus už tranzitą galbūt galėtų aptarnauti „Luminor“ bankas, kuriame LTG turi sąskaitą. Banko atsakymo BNS kol kas negavo.
LTG generalinis direktorius Egidijus Lazauskas sako, jog FNTT grupei pateiktas išaiškinimas, sudarantis prielaidas mokėjimams už tranzitą, įneš daugiau aiškumo.
„Jais remdamiesi kiekvieną atvejį dėl prekių tranzito nagrinėsime atskirai ir teiksime reikalingą informaciją FNTT, o gavę jų atsakymą informuosime bankus, kad šie galėtų priimti sprendimus iš savo pusės“, – pranešime sakė E.Lazauskas
Pasak LTG grupės, jos bendrovės paslaugas Rusijos ir Baltarusijos klientams jau kurį laiką teikia tik gavusios išankstinį apmokėjimą.
Didiesiems šalies bankams jau anksčiau nutraukus bet kokius mokėjimus tarp Lietuvos ir Rusijos bei Baltarusijos ūkio subjektų, vienintelis Šiaulių bankas iki rugsėjo 1-osios tebevykdo tokias operacijas. Tačiau ketvirtadienį bankas žada jas nutraukti, išskyrus išimtis, būtinas humanitariniams tikslams ir valstybės funkcijoms, o kiekviena situacija bus vertinama atskirai.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis trečiadienį sakė, kad Vyriausybė padarė viską, jog atsiskaitymai už sankcionuotų prekių tranzitą per Lietuvą tarp Rusijos ir Kaliningrado vyktų toliau. Vis dėlto, pasak jo, iššūkių dėl krovinių tikrinimo kyla dėl vežėjų gausos.
Sankcionuotų prekių tranzitą LTG atnaujino liepos 22-ąją, po Europos Komisijos išaiškinimo, jog geležinkeliu tarp Rusijos ir Kaliningrado gali būti pervežtas ribotas krovinių kiekis.