Šiauliečių nuomonės skiriasi
Nuo vasario pradžios Šiauliuose neliko vietos maršrutiniams taksi. Pranašautas gyventojų pasipiktinimas dėl nuosprendžio „mikriukams“ nebuvo audringas.
„Būdavo patogu. Žingsniuodamas pakeli ranką – maršrutinis taksi sustoja. Nereikia nė iki stotelės paeiti. Tiesa, pastaraisiais metais mieste važinėjančių mikroautobusų būklė buvo apgailėtina. Jausdavausi lyg vežime“, – sako dviejų vaikų mama Živilė.
Šiaulietis Mindaugas pripažino, kad nuo vasario pradžios Šiaulių gatvėse tapo švariau. „Kai neliko „mikriukų“, rodos, gatvės ištuštėjo. Mieste atsirado kuo kvėpuoti.
Šiaulietis Mindaugas pripažino, kad nuo vasario pradžios Šiaulių gatvėse tapo švariau. „Kai neliko „mikriukų“, rodos, gatvės ištuštėjo. Mieste atsirado kuo kvėpuoti. Prie stotelių nebėra autobusų eilių.“
Mindaugas teigia, kad dažnai keliaudamas autobusu jaučiasi kaltas, nes ne pro tas duris įlipo: „Juokinga. Regis, sovietmečiu mokykloje vaikai buvo mokomi lipti į autobusus tik pro priekines duris.“
Nemažai šiauliečių po viešojo transporto permainų pradėjo organizuotis į būrelius, kurie rytais vienu automobiliu nuvažiuoja į darbą. Jei ekipažas pilnas, o automobilis varomas baltarusišku dyzelinu, gaunasi gerokai pigiau, nei autobusu.
„Mikriukams“ liko trupiniai
Bendrovės „Karališkas vežėjas“ direktorė Rimutė Aleknavičienė priminė, kad Šiauliuose „mikriukais“ gyventojus vežiojo penkios įmonės. Iš viso teko atleisti per 200 vairuotojų. Daug transporto priemonių dabar stovi nenaudojamos.
Direktorė informavo, kad visos įmonės dėl tokio sprendimo yra padavusios Šiaulių savivaldybę į teismą. Taip pat situaciją reikalaujama ištirti ir Konkurencijos taryboje.
Iš viso teko atleisti per 200 vairuotojų. Daug transporto priemonių dabar stovi nenaudojamos.
„Manau, kad viešasis interesas yra pažeistas, nes žmonių nuomonės nebuvo atsiklausta“, – teigė direktorė.
Jos žiniomis, keletą maršrutinių taksi vairuotojų su nuosavais mikroautobusais įdarbino „Busturas“. Keletas išvyko dirbti į užsienį. Likusieji vairuotojai nuėjo į Darbo biržą.
„Karališkas vežėjas“ ir dar dvi įmonės dalyvavo konkurse dėl septynių privežamųjų maršrutų. Laukiama sprendimo, tačiau didelio pelno direktorė iš to nesitiki.
R.Aleknavičienė mano, kad būtų teisinga įsteigti viešąją įstaigą, kuri prižiūrėtų privežamuosius maršrutus: „Taip padaryta Klaipėdoje. Mėnesio pabaigoje Savivaldybė per šią įstaigą atsiskaito su vežėjais. Kiek žinau, įmonės patenkinos. Pas mus tokios įstaigos niekas nesukūrė. Motyvas – per daug išlaidų“.
Savivaldybė gelbėjo savo įmonę
Miesto meras Justinas Sartauskas viešai ne kartą aiškino Savivaldybės sprendimą nepratęsti sutarčių su maršrutiniais taksi. Neva kito kelio nebuvo – arba atiduoti keleivių vežimą į privačias rankas, arba išsaugoti Savivaldybei priklausančią įmonę „Busturas“ ir toliau teikti pavėžėjimo paslaugą. Tokios taisyklės ir įstatymai – keleivių pavėžėjimas yra miesto valdžios reikalas.
„Busturo“ direktorius Tomas Bielinskas taip pat mojavo įstatymu – pagal ES nuostatus maršrutinių taksi ir autobusų maršrutai gali dubliuotis tik 10-20 procentų, o dabar šis dubliavimasis kai kur siekė ir 100 procentų.
„Busturo“ direktorius Tomas Bielinskas taip pat mojavo įstatymu – pagal ES nuostatus maršrutinių taksi ir autobusų maršrutai gali dubliuotis tik 10-20 procentų, o dabar šis dubliavimasis kai kur siekė ir 100 procentų.
Direktoriaus teigimu, gyventojams nebuvo sukurta jokio papildomo komforto: „Mikroautobusai važiuodavo tuo pačiu grafiku kaip ir mūsų autobusai, tik viena minute anksčiau. Jei žmonės patiria nepatogumų, derėtų pastudijuoti maršrutus ir stotelėje būti laiku. Esame sutankinę važiavimus. Juk ir mums rūpi, kad žmonės laiku atvyktų į darbą.“
T.Bielinskas teigia, kad nepatenkintų keleivių skambučių įmonė sulaukė tik pirmosiomis dienomis.
Aiškinama, kad nepatogumų greitai bus dar mažiau. Nebereikės ilgai gaišti pažymint bilietą – rugpjūčio pabaigos Šiauliuose pradės veikti elektroninis bilietas.