Į Aukštaitijos sostinę atvykęs inžinierius iš Estijos Timo Klausas įvertins jo techninę būklę ir parengs detalų planą, kaip prikelti gyvenimui senąją unikalią transporto priemonę.
„Inžinierius iš Estijos padės mums atlikti senovinio garinio garvežio KP4-708 ekspertizę. Įvertins garvežio techninę būklę, atliks finansinius skaičiavimus ir patars, kur galėtume įsigyti trūkstamų dalių“, – teigė įstaigos „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktorius Darius Liutikas.
Pasak jo, jau kitais metais visuomenei bus pristatytas atkurtas senovinis garvežys, kuris išvyks į pirmąją savo kelionę.
Siaurojo geležinkelio garvežys KP4-708 ilgą laiką stovėjo įmonės „Panevėžio cukrus“ teritorijoje.
BNS yra rašęs, kad siaurasis geležinkelis Aukštaitijoje nutiestas 19-ojo amžiaus pabaigoje. 2001 metais jis nustojo veikti kaip susisiekimo priemonė ir tapo turizmo objektu, o 2003 metais dalis jo objektų paskelbta kultūros paminklais.
Dabar siaurukas yra beveik 70 km ilgio. Juo galima nuvykti nuo Panevėžio iki Rubikių Anykščių rajone.