Pasinaudodami valiutų skirtumais rusai stengiasi užsidirbti lengvus pinigus reeksportuodami įvairias transporto priemones. Kainos rubliais jas padarė itin lengvai įperkamomis, todėl išvežant jas atgal į šalis gamintojas gaunamas nemažas pelnas.
„Dėl rublio devalvacijos, Rusijoje parduodamų automobilių kainos pasidarė žemesnės nei užsienio rinkose“, – teigė bendrovės „Ernst & Young“ padalinio Nepriklausomų Valstybių Sandraugoje (NVS) automobilių grupės vadovas Andrejus Tomyševas. – Kainų skirtumas tarp Rusijos ir užsienio automobilių reeksportą padarė pelningu verslu.“
Šiandien rublio vertė prilygsta vos pusei buvusios prieš trejus metus.
Šiandien rublio vertė prilygsta vos pusei buvusios prieš trejus metus.
Valiutos nuvertėjimo ir fiskalinės politikos klausimai vis dažniau kelia ginčus tarp Rusijos centrinio banko ir kai kurių vyriausybės atstovų.
Vladimiro Putino patarėjas ekonomikos klausimais Andrejus Belousovas liepos viduryje teigė, kad rublio tvirtumo priklausomybė nuo naftos kainų kelia grėsmę biudžetui ir vietos bendrovių konkurencingumui. Į tai Rusijos centrinis bankas atsakė pareiškimu, kad nedarys įtakos valiutų keitimo kursams ir liks ištikimas 2014 m. pabaigoje įvestai laisvo valiutos svyravimo politikai.
„Rusija, pasinaudodama konkurencingu valiutos kursu, gali ir laimėti. Vis dėlto be pakankamų struktūrinių reformų to gali ir nepakakti“, – sakė Tarptautinio valiutos fondo (TVF) misijos Rusijoje vadovas Ernesto Ramirezas Rigo.
Kaip rodo gegužę atliktos Rusijos centrinio banko Tyrimų departamento apklausos duomenys, dauguma Rusijos bendrovių pasisako už tvirtą ir stabilų valiutos kursą, nes jis padėtų sumažinti gamybos išlaidas, tapti konkurencingesniais užsienyje ir suteiktų galimybę su importine technika modernizuoti produkcijos gamybą. Pirmenybę rubliui teikė tik odos ir avalynės pramonės įmonės.
Rusijos automobilių pramonė, kuri patyrė lengvųjų transporto priemonių pardavimo mažėjimą nuo pat 2015 m. pradžios, buvo viena iš didžiausių valstybinės paramos gavėjų. Šiais metais šiam ekonomikos sektoriui Rusija skyrė 764 mlrd. dolerių.
Automobilių surinkimo linijas Rusijoje turintys „Volkswagen“ ir „Hyundai Motor“ šiais metais savo prekių eksportą padidino, tačiau per pirmus penkis 2015 m. mėnesius daugiausia iš Rusijos iškeliavo nauji „Mercedes Benz“, „Toyota“ ir „Lexus“ automobiliai, iš kurių nė vienas nėra gaminamas šioje šalyje.
Pagrindinėmis automobilių eksporto iš Rusijos kryptimis šiuo metu yra Vokietija, Kinija ir JAV.
„PricewaterhouseCoopers“ skaičiavimais, apie 8 proc. visų Rusijoje praėjusiais metais parduotų automobilių įsigijo užsienio, daugiausiai Kazachstano ir Baltarusijos, piliečiai.
Daugiau nei trečdalis iš 2015 m. sausio – gegužės mėnesiais parduotų daugiau nei tūkstančio „Land Rover“ automobilių buvo eksportuota į JAV, o kai kurie pateko ir atgal į savo gimtinę – Didžiąją Britaniją.