Penktadienį surengtame pristatyme AB „Smiltynės perkėla" generalinis direktorius Mindaugas Čiakas pasidžiaugė, jog naujas keltas statomas čia pat, Klaipėdoje, „Vakarų Baltijos laivų statykloje“.
Dabar įmonė turi penkis keltus, kurie kursuoja Kuršių mariose. Seniausias iš jų, keltas „Kintai“, skaičiuoja jau 44 metus. Būtent jį ir pakeis naujasis keltas. Kiti keltai jaunesni, apie 10-14 metų. Juos ketinama eksploatuoti dar bent dešimtmetį.
Naujasis keltas bus talpesnis nei jo „broliai“. Šiuo metu krovininiai keltai gali plukdyti penkis autobusus, apie 33 lengvuosius automobilius, 350 keleivių. Vien keleivius gabenanti „Nida“ talpina iki 700 keleivių, pasitaiko, jog piko metu į jį ne visi poilsiautojai sutelpa, tenka ir palūkėti kito kelto.
Pasak M.Čiako, kelto statytojams suformuota užduotis, kad naujame kelte galėtų sutilpti aštuoni autobusai bei iki 600 keleivių. To prašė turizmo įmonės, į Kuršių neriją plukdančios kruiziniais laivais atkeliaujančius turistus. Jei keltas darbuotųsi Šiaurės rage, kur keliami vien tik pėstieji, jis galės plukdyti apie 1 000 keleivių.
„Naujas keltas vizualiai didesnis, tačiau negali stipriai išsiskirti, kadangi dirba šaudyklės principu. Du keltai keliasi vienoje pusėje, du kitoje, farvateryje jie pasikeičia. Jei išsiskirtų, algoritme toks keltas maišytų, užtruktų jo iškrovimas, pakrovimas. Turi būti vienodo dydžio“, – paaiškino M.Čiakas.
Jo teigimu, naujasis, moderniausias visame įmonės laivų parke keltas pagerins susisiekimą su Neringos pusiasaliu, sumažins taip nemėgstamas eiles.
M.Čiakas juokauja, jog kaip tėvai laukia į pasaulį atkeliaujančio kūdikio ir renka jam vardą, taip ir „Smiltynės perkėlos“ kolektyvas naujam nariui rinko vardą, o pastebėjęs, jog tai sudėtinga užduotis, kreipėsi į visuomenę. Žmonės pasiūlė apie šimtą pavadinimų, kurie buvo pateikti įmonės valdybai.
Vadovo teigimu, iškart išaiškėjo akivaizdus lyderis. Tai miesto vardas, tinkantis ir keltui, kurį ketinama pavadinti „Klaipėda“.
Miesto meras Vytautas Grubliauskas pasidžiaugė tokiu sumanymu, primindamas, jog iki šiol perkėla turėjo laivus, pavadintus „Kintai“, „Palanga“, „Nida“ ir kitus, tačiau uostamiesčio vardo nebūta.
„Tai tam tikras istorinės tiesos atstatymas. Klaipėdos akcentas buvo pageidautinas. Pasirinkimas labai teisingas. Tai garbė miestui ir linkiu, kad naujas keltas būtų svetinguoju Klaipėdos deniu, ant kurio užlipęs kiekvienas pajustų aurą ir galimybę keliauti“, – kalbėjo meras.
Keltą statančios bendrovės „Vakarų laivų gamykla“ vadovas Arnoldas Šileika teigė, jog įmonei tai labai garbingas įpareigojimas ir įsipareigojimas, duoklė Klaipėdai.
„Pastatyti šiuolaikinį keltą, kuris būtų Klaipėdos vizitinės kortelės dalis, reprezentuotų Klaipėdą, patiktų besikeliantiems keleiviams. Tai pats svarbiausias projektas, nes vertintojai visi čia. Norime, kad vertinimai būtų patys geriausi, keltas ilgai tarnautų žmonėms, džiugintų klaipėdiečius ir svečius“, – sakė A.Šileika.
Iškils naujas pastatas
Jau kitų metų pavasarį ims virti darbai ties Naująja perkėla, kur stovi įmonės administracinis pastatas. Avarinės būklės statinys bus nugriautas, o jo vietoje per porą metų iškils naujas, modernus, stiklinis statinys, kuris tarsi veidrodis atspindės vandenį ir pats atsispindės jame.
Klaipėdiečiai ir svečiai turės dar vieną galimybę iš aukščiau ir arčiau pažvelgti į Kuršių marias, o pastato terasoje pasimėgauti nuostabiais vaizdais, kvapnia kava ir pamojuoti išvykstantiems laivams.
Pastato projektuotojai neslėpė, jog tai buvęs iššūkis, tačiau pati vieta itin įkvepianti, tad pastatas yra tarsi štrichas, vartai, praleidžiantys vaizdus ir keleivius į kitą krantą.
„Grakšti pastato architektūra harmoningai derės su aplinka, mariomis, Kuršių nerija, taps nauju traukos centru, ne mažiau nei Senosios perkėlos pastatas“, – antrino meras.