„Tikimės, kad šiemet sparčiai auganti konteinerių krova didės ir toliau. Kad taip įvyktų, dedame visas pastangas. Uostas veikia konkurencingoje aplinkoje, orientuodamiesi į klientus ir jų poreikius intensyviai dirbame, deramės ir ieškome įvairių būdų, kad kroviniai būtų nukreipti ne į konkurentų, bet į Klaipėdos uostą. Atsižvelgiant į laivybos linijų poreikį, laivams, gabenantiems paskirstymui (angl. transshipment) skirtus krovinius, nuo šių metų taikoma 100 proc. nuolaida tonažo rinkliavai. Toliau koncentruojamės į jūros pusę, į kitų tipų krovinių pritraukimą“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Generalinių krovinių, kuriems priskiriami kroviniai konteineriuose, mediena, geležies ir plieno gaminiai bei metalo konstrukcijos, šaldyti bei ro-ro kroviniai, Klaipėdos uoste pirmą šių metų ketvirtį krauta 13 proc. arba beveik puse milijono tonų daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Skystų krovinių, t. y. naftos produktų, trąšų, aliejų, suskystintųjų gamtinių dujų pirmus šių metų tris mėnesius pilta 6 procentais mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Jų krova šiemet siekė beveik du milijonus tonų.
Birių krovinių segmento krova, kurią daugiausia sudaro trąšos, cukraus žaliava, durpės, 2022 m. sausį–kovą Klaipėdos uoste krito labiausiai – 35 proc. arba beveik 2 milijonais tonų, palyginus su 2021 m. pirmu ketvirčiu.
Klaipėdos uostas, žvelgiant į 2022 m. sausio–kovo mėnesių krovos statistiką ir palyginus ją su aplinkiniais Baltijos jūros rytinės pakrantės uostais, išlieka įsitvirtinęs 4-oje vietoje.
Šių metų sausio–vasario mėnesiais Klaipėdos uoste fiksuoti 1365 laivai (sausakrūviai, skystakrūviai, keltai, mažieji ir kt.), apsilankė 33 354 keleiviai.