Pasak teisėjo Wolfgango Kerno, „gyventojų sveikatos apsauga yra svarbesnė negu automobilių savininkų teisė į nuosavybę ar jų veiksmų laisvė“.
Idėją uždrausti dyzelinius automobilius iškėlė organizacijos „Deutsche Umwelthilfe“ ekologai. Jie tvirtina, kad automobilių gamintojai manipuliuoja dyzelinių variklių išmetamųjų teršalų duomenimis, kad šie atrodytų mažiau kenksmingi.
Manoma, kad dėl priemonių, kurių reikėtų imtis siekiant spręsti ES rekomenduotą lygį vis viršijančio oro užterštumo problemą, Štutgarto valdžia galutinai apsispręs rugpjūtį. Be kita ko, svarstoma galimybė pareikalauti, kad automobilių gamintojai atšauktų dyzelinius automobilius ir savo sąskaita atitinkamai juos modifikuotų. Panašios priemonės svarstomos ir kai kuriuose kituose Vokietijos regionuose.
Beje, būtent Štutgarte yra įsikūrusios tokių stambių automobilių gamintojų kaip „Mercedes-Benz“ ir „Porsche“ būstinės.