Kaip rodo rodo aviacijos tyrimų kompanijos „Ch-aviation“ duomenys, Kinijos bendrovė „AviaAM Financial Leasing China”, kurioje 29 proc. akcijų per savo dukterinę bendrovę „AviaAM“ turi „Avia Solutions Group“, Rusijos oro linijoms yra išnuomavusios iki penkiolikos lėktuvų. Rusijos oro rinka sudaro apie 70 proc. viso bendrovės portfelio.
Tai ne didžiausi galimi praradimai. Airių įmonė „AerCap“, kuri yra didžiausia tokio pobūdžio bendrovė pasaulyje, Rusijos įmonėms yra išnuomojusi iki 125 lėktuvų. Manoma, kad bendrai jų skaičius gali siekti apie 500.
„Avia Solutions Group“ komunikacijos skyriaus vadovė Vilma Vaitiekūnaitė 15min teigė, kad jų dalinai valdoma lizingo bendrovė siekia nutraukti orlaivių nuomos sutartis ir atsiimti išnuomotus orlaivius.
„Reikalavimai dėl orlaivių grąžinimo lizingo bendrovei avialinijoms pateikti dar vasario 26 d. Neturim informacijos ir nemanom, jog atsiėmimo procesas būtų lengvesnis nei kitiems nuomotojams“, – sakė ji.
Bendrovės atstovė pridūrė, kad „AviaAM Financial Leasing China”, nors ir registruota Kinijoje, neturės pranašumo prieš ES įmones atsiimant orlaivius nutraukus nuomos sutartis.
Sekmadienį ES paskelbė, kad šių šalių lėktuvų lizingo bendrovės turėtų atšaukti savo kontraktus su Rusijos oro linijomis iki kovo 28 dienos. Tai reiškia, kad šie lėktuvai turės būti grąžinti jas išnuomavusioms įmonėms.
Vis dėlto, nėra aišku, kaip į tokius reikalavimus reaguos patys Rusijos vežėjai ir Maskva. Baiminamasi, kad Rusijos valdžia gali nepaisyti nuomotojų reikalavimo. Be to, šis procesas gali kelti ir logistinių iššūkių – nėra aišku, kaip tokie procesai turėtų būti vykdomi ES uždarius oro erdvę Rusijos orlaiviams.
Toks neapibrėžtumas įmonėms jau kirto finansiškai. Pavyzdžiui, kaip skelbia tinklapis barrons.com, didžiausias lėktuvų nuomotojas pasaulyje „AerCap“, spėjo nukentėti finansiškai po to, kai bendrovės akcijos nukrito 26 proc.
Publikacijoje pažymima, kad judančio turto, tokio kaip lėktuvai, teisinį statusą apibrėžia Keiptauno konvecija, kurią yra pasirašiusi ir Rusija. Ji skirta sumažinti orlaivių finansavimo riziką tose šalyse, kurios turi komplikuotus ir menkai reglamentuotus įstatymus. Tačiau dėl vykstančio karo sunku prognozuoti, ar Rusijos bendrovės tiesiog nepasiliks lėktuvų sau.
Nors jau būta keleto atvejų, kai Rusijos bendrovėms išnuomoti lėktuvai negali išskristi iš tam tikrų oro uostų, užblokavus Vakarų oro erdvę šie orlaiviai daugiausia skraido šalies viduje, todėl be savanoriško rusų kontrakto laikymosi, juos atsiimti gali būti keblu.
G.Žiemelio bendrovė dėl sankcijų teigia didelio tiesioginio poveikio nepatirsianti
Sankcijos Rusijai paveikė daugelio Vakarų šalių aviacijos įmonių veiklą, ne išimtis ir „Avia Solutions Group“ priklausančios įmonės. Bendovė apie tai, kad nutraukia visą veiklą Rusijoje, paskelbė vasario 25 d.
„Avia Solutions Group“ verslo apimtys Rytų rinkose sudarė mažiau nei 3 proc. bendrų grupės verslo apimčių.
„Avia Solutions Group“ nuo 2014 metų nuosekliai mažino verslo dalį Rusijoje, pastaruoju metu įmonių grupėje ši dalis buvo nereikšminga. Po paskutinių įvykių mes nematome ateities tęsti veiklą Rusijos rinkoje – tiek dėl politinių, tiek dėl moralinių priežasčių, tiek dėl sankcijų“, – 15min sakė „Avia Solutions Group“ direktorių valdybos narys Vygaudas Ušackas.
Taip pat skelbta, sankcijos mažina Lietuvoje įsikūrusios dukterinės „Avia Solutions Group“ įmonės „FL Technics“ klientų ratą.
„Bendradarbiaujame su lizingo bendrovėmis, kurios skubiai atšaukė orlaivių Rusijos oro linijoms nuomą. Padedame jiems atlikti reikalingas orlaivių apžiūros procedūras bei padėsime paruošti lėktuvus naujiems nuomotojams, įskaitant remonto bei perdažymo darbus“, – pranešime spaudai cituojamas įmonės vadovas Žilvinas Lapinskas.
Įmonė šią savaitę paskelbė Ukrainai skirianti 100 tūkst. eurų papildomos paramos. Rusijos invazijos į Ukrainą pradžioje, „Avia Solutions Group“ skyrė finansinės ir nefinansinės paramos už 300 tūkstančių eurų.