Patariama oro uoste būti likus bent 3 valandoms iki skrydžio
Verslininkas, žinomas keliautojas Rimvydas Širvinskas-Makalius 15min teigė sekantis šią situaciją.
„Kol kas nei mūsų keliautojai, nei kiti lietuviai nėra mums rašę/skambinę šiuo klausimu dėl IT sistemų sutrikimų“, – tikino jis.
Lietuvos kelionių organizatoriaus „Novaturas“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė 15min taip pat teigė, kad pagal šiuo metu turimą informaciją minėti IT sutrikimai „Novaturo“ suplanuotų skrydžių nepaveikė.
Ši situacija nepalietė ir kito kelionių organizatoriaus. "Teztour“ patvirtno, kad penktadienį visi suplanuoti skrydžiai įvykdyti laiku, be trukdžių.
Vis dėlto penktadienį suplanavę skrydžius keliautojai turi žinoti, kaip elgtis, aviakompanijoms penktadienį susiduriant su iššūkiais.
Pasak R.Širvinsko, aviakompanijos, kurios apmokestina registraciją į skrydį, jau paskelbė, jog penktadienį keliausiantys ir registracijos internetu negalintys atlikti keliautojai tai nemokamai atliks oro uoste.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ įspėjo klientus penktadienį į oro uostą atvykti likus bent trims valandoms iki skrydžio. Tą patį pataria ir „Ryanair“.
„Kaip ir visos oro transporto bendrovės, „Wizz Air“ penktadienį susiduria su itin dideliais techniniais sunkumais, susijusiais su trečiųjų šalių IT sistemų sutrikimu visame pasaulyje. „Wizz Air“ klientai gali susidurti su trikdžiais visame tinkle, laikinai nebus galima naudotis interneto svetainių ir mobiliųjų programų paslaugomis“, – įspėjama išplatintame pranešime.
Šiuo metu neprieinamos šios internetinės paslaugos:
– „Wizz Air“ interneto svetainė ir mobilioji programa;
– rezervavimo sistema;
– internetinė registracijos sistema ir įlaipinimo kortelės rodymas;
– kontaktiniai centrai – nauji užsakymai ir esamų užsakymų pakeitimai;
„Pertraukos metu galima nemokamai registruotis oro uoste. Todėl patariame keleiviams atvykti į oro uostą likus bent 3 valandoms iki numatyto išvykimo laiko, kad užtektų laiko registracijai, saugumo kontrolei ir oro uostui būdingoms sveikatos ir saugos procedūroms“, – teigiama pranešime.
Naujai besikreipiantys klientai turės palaukti
R.Širvinskas-Makalius sakė, kad kantrybe apsišarvuoti turėtų ir tie, kurie penktadienį kreipėsi ar kreipsis dėl kelionių užsakymų.
„Naujas užklausas atsiuntę keliautojai turės šiek tiek luktelti – aviakompanijų sistemos kol kas neveikia arba veikia su dideliais trikdžiais, taip pat kai kurių kelionių organizatorių, viešbučių paieškų sistemos neatvaizduoja pasiūlymų“, – komentavo jis.
Tuo metu M.Bielinytė tvirtino, kad „Novaturas“ rezervacinės sistemos veikia be sutrikimų.
„Jokių užklausų iš klientų apie sutrikimus nefiksuojame. Stebime situaciją ir toliau, palaikome nuolatinį ryšį ir su skrydžių partneriais“, – tikino M.Bielinytė.
Kas sukėlė IT trikdžius?
Kaip informuoja Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC), šis incidentas yra susijęs su naujausiu antivirusinės programinės įrangos „CrowdStrike Falcon“ atnaujinimu, dėl kurio sutriko kai kurių „Microsoft“ programų veikla.
NKSC pabrėžia, kad tai yra informacinių sistemų sutrikimo incidentas, o ne kibernetinis įvykis ar ataka.
Rekomenduojama visiems gyventojams ar organizacijoms, kurios naudoja „CrowdStrike Falcon“ antivirusinę programinę įrangą ir buvo paveiktos šio incidento, sugrįžti prie ankstesnės antivirusinės programos versijos.