Sueco kanale įstrigusio laivo išlaisvinimą lydi džiūgavimai

Milžiniškas konteinerinis laivas „Ever Given“, nuo praeito antradienio įstrigęs Sueco kanale, pirmadienį pagaliau buvo visiškai išlaisvintas, ir šios naujienos leido lengviau atsikvėpti po beveik savaitės, kai visa laivyba gyvybiškai svarbiu vandens keliu buvo blokuota.
Sueco kanalą užblokavęs konteinerinis laivas „Ever Given“
Sueco kanalą užblokavęs konteinerinis laivas „Ever Given“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Admirolas Osama Rabie, Sueco kanalo valdybos (SCA) vadovas, paskelbė, kad atnaujinama laivyba Sueco kanalu“, – sakoma SCA pranešime.

Egipto televizijos reportažuose buvo matyti, kad 400 metrų ilgio laivas lėtai pajudėjo kanalu, o vilkikų flotilės įgulos džiūgaudamos signalizavo sirenomis.

Kiek anksčiau laivybos stebėsenos tinklalapiai rodė, kad „Ever Given“ buvo vėl pasisukęs skersai ir blokavo kanalą, bet galiausiai keturių futbolo aikščių ilgio laivas buvo išlaisvintas.

„Ever Given“ praėjusią savaitę įstrigo per smėlio audrą, pasisukęs skersai ir įsirėmęs į kanalo krantus.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Sueco kanalas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Sueco kanalas

Laivininkystės žurnalas „Lloyd's List“ nurodo, kad dėl incidento galiausiai 425 laivai prie abiejų kanalo galų laukė galimybės juo perplaukti. Dalis laivininkystės kompanijų nukreipė laivus aplink Gerosios Vilties kyšulį Afrikos žemyno pietuose.

Incidentas per dieną sulaikydavo maždaug 9,6 mlrd. dolerių (8,15 mlrd. eurų) vertės krovinių, gabenamų tarp Azijos ir Europos.

Laivų spūstys

Anksti pirmadienį japonams priklausantis laivas buvo iš dalies išjudintas, o Egipto prezidentas Abdel Fattahas al Sisi suskubo pasveikinti operacijos „sėkmingą“ baigtį.

„Šiandien egiptiečiams pavyko nutraukti įstrigusio laivo sukeltą krizę Sueco kanale, nepaisant didžiulio proceso sudėtingumo“, – socialiniame tinkle „Twitter“ paskelbė A.F. al Sisi.

Apskaičiuota, kad Egiptas dėl kanalo blokavimo per dieną netekdavo apie 12–14 mln. dolerių (10,2–11,9 mln. eurų) pajamų, nurodo SCA.

Išlaisvinus 200 tūkst. tonų laivą, kanalu perplaukti norinčių laivų spūstys turėtų išsisklaidyti per maždaug pusketvirtos dienos, sakė O.Rabie.

Gelbėtojų įgulos dirbo visą parą.

Daugiausiai dėmesio buvo skiriama smėlio aplink laivą šalinimui: 18 m gylyje jo išvalyta 27 tūkst. kub. metrų, sekmadienį sakė SCA atstovas George'as Safwatas.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Sueco kanalą blokavo nuo kurso nukrypęs laivas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Sueco kanalą blokavo nuo kurso nukrypęs laivas

Tolesni padariniai

Krizė privertė kompanijas rinktis laukimą arba pasiųsti laivus plaukti aplink Afriką, nepaisant dėl to smarkiai išaugančių išlaidų degalams, papildomų 9 tūkst. km kelio ir prarandamos savaitės.

Savo pagalbą dėl kanalo atblokavimo siūlė kelios šalys, tarp jų JAV. Rusija panašų pasiūlymą pateikė sekmadienį.

Kokie gali būti tolesni Sueco kanalo blokavimo padariniai, rodo ir karo nualintos Sirijos valdžios pranešimas, kad krizė smogė jos degalų importui iš Irano, todėl teko normuoti ir taip menkas atsargas.

Rumunijos gyvūnų sveikatos agentūra paskelbė, kad buvo paveikta 11 gyvus gyvulius iš šios šalies plukdančių laivų, o labdaros organizacija „Animals International“ įspėjo dėl galimos maždaug 130 tūkst. gyvulių „tragedijos“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų