Pasak susisiekimo ministro patarėjos Gabrielės Vasiliauskaitės, ministerija kvotų nenustato ir netvirtina. Tačiau šiems metams nustatyta 11,6 tūkst. vilkikių vairuotojų kvota neužtikrina vežėjų poreikių, todėl šiam verslui trūksta darbuotojų.
„Susisiekimo ministerija pasisako už faktais paremtą kvotų didinimą trumpuoju laikotarpiu, o vidutiniu ir ilguoju laikotarpiu – už kvotų formulės peržiūrėjimą ir papildomų alternatyvų generavimą“, – rašoma atsakyme BNS.
Ministerija pabrėžia, kad sprendimas dėl tolimųjų reisų vairuotojų kvotų turi būti priimtas kuo greičiau.
Tuo metu socialinės apsaugos ir darbo ministrės patarėjas Tomas Kavaliauskas BNS teigė, jog ministerija gavo Susisiekimo ministerijos raštą ir bus priimti atitinkami sprendimai.
Rašte, kurį matė BNS, teigiama, jog kvotų padidinimas Lietuvos transporto įmonėse neturės reikšmingos įtakos imigrantų skaičiui, tačiau prisidėtų prie konkurencingumo stiprinimo.
G.Vasiliauskaitė taip pat pažymėjo, kad vežėjai turi ir kitų būdų įdarbinti darbuotojus, pavyzdžiui, užsienietis gali būti įdarbintas nustačius, kad į konkrečią darbo vietą nėra tinkamų Lietuvos ar Europos Sąjungos piliečių, arba Užimtumo tarnyba gali parengti tokios kvalifikacijos darbo ieškančių žmonių.
Lietuvos vežėjai jau kurį laiką ragina valdžios institucijas didinti darbo kvotas. Pasak Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, šiems metams užtektų papildomų 15 tūkst. kvotų.
Asociacijos generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, dėl išnaudotų kvotų kai kurie vežėjai yra priversti stabdyti dalį darbų, atidėti užsakymus arba vėluoti juos įgyvendinti.
Vežėjų nuomone, Lietuvoje kvotos išvis neturėtų būti taikomos, nes nuolat trūksta profesionalių ir tarptautinę kvalifikaciją turinčių vilkikų vairuotojų.