Susisiekimo ministras J.Narkevičius siūlo atkurti geležinkelio liniją į Gardiną

Susisiekimo ministerija siūlo atkurti geležinkelio liniją į Gardiną, įrengiant naują jungtį su Druskininkais. Šią idėją neformaliame ministrų posėdyje antradienį pristatė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius, rašoma ministerijos pranešime.
Geležinkelio ruožas
Geležinkelio ruožas

„Atnaujinta geležinkelio jungtis su Gardinu paskatintų turizmą, krovinių vežimą, turėtų ekonominių privalumų. Druskininkų kurortas taptų lengviau pasiekiamas kitų Lietuvos miestų ir kaimyninės Baltarusijos Gardino miesto gyventojams, leistų pritraukti papildomų turistų srautų bei surinkti papildomų pajamų į valstybės biudžetą“, – pranešime cituojamas susisiekimo ministras J.Narkevičius.

Tikimasi, kad atkūrus geležinkelio ruožą Marcinkonys–Druskininkai–valstybės siena su Baltarusija, mūsų šalies gyventojai ir užsienio turistai būtų paskatinti keliauti naujais traukinių maršrutais Vilnius–Druskininkai, Vilnius–Gardinas, Druskininkai–Gardinas, Varėna–Druskininkai. Dėl to keliuose sumažėtų autotransporto priemonių, o tai turėtų teigiamos įtakos taršos ir eismo įvykių mažėjimui.

Numatoma, jog šia geležinkelio linija per metus būtų pervežta apie 180 tūkst. keleivių ir 1,5 mln. tonų krovinių. Geležinkelio linijos atkūrimo projektas galėtų būti įgyvendintas per 4 metus.

Pasak susisiekimo ministro, atkūrus šią geležinkelio liniją būtų kuriama ilgalaikė ekonominė nauda mūsų valstybei, AB „Lietuvos geležinkeliai“ įmonių grupei ir Druskininkų savivaldybei.

Idėją iškėlė „Lietuvos geležinkeliai“

15min jau rašė apie šią idėją šių metų sausio pabaigoje, Tuomet ją iškėlė iš Varėnos kilęs „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška. Jis mato papildomą naudą valstybei – trąšos iš Gardino gamyklos būtų gabenamos šiuo maršrutu.

„Ten veikia milžiniška azoto trąšų gamykla, kuri produkciją parduoda užsienyje. Baltarusiams čia būtų tiesioginis kelias į Klaipėdą per Vilnių“, – 15min pasakojo „Lietuvos geležinkelių“ vadovas M.Bartuška.

„Lietuvos geležinkelių“ skaičiavimu, vėžės atstatymas kainuotų mažiausiai 10 milijonų eurų, o jei reiktų itin modernios vėžės dideliems greičiams – kaina išaugtų dvigubai. Bet kokiu atveju suma yra įkandama valstybei, tačiau čia reikia politinio sprendimo.

Geležinkelio maršrutas Vilnius-Druskininkai veikė dar sovietmečiu, tačiau dalis ruožo driekėsi Baltarusijos teritorija. Lietuvai tapus nepriklausomai, nustojo važinėti ir traukiniai, geležinkelio eismas nutrauktas 2001 m., o galiausiai bėgiai nežinia kodėl nuo Marcinkonių apskritai buvo išardyti, o Druskininkų geležinkelio stotis tapo populiariu turizmo centru, ten neliko ir bėgių. Tiesa, iki Marcinkonių traukiniai ir dabar rieda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų