Pasak viceministro Juliaus Skačkausko, Šiaurės–Pietų krypties koridorius, jungiantis Baltijos, Juodąją ir Egėjo jūras, yra labai svarbus ir turi būti multimodalinis, jungiantis tiek kelius, tiek europinio standarto geležinkelį.
„Palaikome Lenkijos siūlymą praplėsti šį transporto koridorių iki Lietuvos“, – pranešime sakė viceministras, situaciją aptaręs su Lenkijos infrastruktūros ministru Andrzejumi Adamczyku.
„Geopolitinė situacija diktuoja poreikį numatyti ir naujus papildomus transporto koridorius bei infrastruktūros jungtis tarp Lietuvos ir Lenkijos, užtikrinant alternatyvas prioritetiniams „Rail Baltica“ ir „Via Baltica“ projektams. Viena tokių galimybių – automobilių kelio per Lazdijus plėtra, kuri leistų sukurti dvi strategines jungtis per Lietuvos ir Lenkijos valstybių sieną, sustiprinti logistikos grandines ir karinį mobilumą“, – kalbėjo jis.
Viceministro teigimu, alternatyvi jungtis galėtų eiti nuo Bialystoko per Augustavą ir Lazdijus, toliau susijungti su Šiaurės–Baltijos jūrų koridoriaus atšaka, jungiančia Vilnių, Kauną ir Klaipėdą, bei toliau į Šiaurę – Latviją ir Estiją.
Šį kelią numatoma įtraukti į transeuropinį transporto tinklą TEN-T ir pritaikyti kariniam mobilumui.
Lietuvos ir Lenkijos ministerijų vadovai sutarė, kad siekiant padėti Ukrainai išvežti žemės ūkio ir kitą produkciją per Lenkiją į Lietuvos ir Latvijos uostus būtini skubūs veiksmai. Norima sukurti koridorius, kuriais prekės būtų vežamos minimaliai jas tikrinant, taikant pagreitintas muitinės procedūras.
Teigiama, jog procese turėtų dalyvauti pervežimo bendrovės, o operatoriai koordinuotų krovinių vežimą, skirstytų pajėgumus ir derintų tvarkaraščius. Anot ministerijos, reikalingos papildomos pastangos naujai planuojant logistinius maršrutus ir papildomi ištekliai – platformos, vagonai, lokomotyvai, perkrovos įranga.