15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti

Teismai diria „Air Lituanicos“ kailį, o įmonė sako to net nejaučianti

Teismai iš „Air Lituanicos“ šeimininkės „Start Vilnius“ jau atėmė daugiau nei du milijonus eurų ir dar veikiausiai bendrovė turės grąžinti nekilnojamojo turto už daugiau nei 6 mln. eurų. Nors Vilniaus tarybos politikai teigia, kad tai atsilieps „Air Lituanicai“, „Start Vilnius“ teigia, kad avialinijos yra toli gražu ne didžiausias bendrovės projektas, todėl teismo sprendimai savivaldybės oro linijoms įtakos nepadarys.
Bendrovės „Air Lituanica“ inauguracija ir pirmasis skrydis
Bendrovės „Air Lituanica“ inauguracija ir pirmasis skrydis / Mato Dauginio/15min.lt nuotr.

Registrų centras nuo 2012 metų, kai buvo įkurta „Start Vilnius“, gavo 7 pranešimus apie didinamą įmonės kapitalą. Paskutinis pranešimas užregistruotas praėjusių metų lapkričio 18 dieną. 

„Start Vilnius“ prisistato kaip Vilniaus miesto nekilnojamojo turto vystymo, palankios investicinės aplinkos kūrimo, investicijų pritraukimo ir inovacijų bei aukštųjų technologijų verslo plėtros įmonė.

Politikams akivaizdu, kad didžiausias jos projektas yra savivaldybės avialinijos „Air Lituanica“, kuri ir „suvalgo“ tuos įstatinio kapitalo padidinimus. Tuo metu „Start Vilnius“ atstovai neigia „Air Lituanicą“ esant didžiausiu bendrovės projektu.

Nekilnojamas turtas – Tautos namams, o ne „Air Lituanicai“

Praėjusią savaitę teismuose buvo priimti du svarbūs sprendimai. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) įpareigojo „Start Vilnius“ grąžinti Vilniaus savivaldybei 650 tūkst. eurų, nutartis yra neskundžiama.

Be to, kovo 5 dieną Lietuvos apeliacinis teismas priėmė sprendimą, kad Vilniaus savivaldybė nepagrįstai padidino „Start Vilnius“ kapitalą. Todėl „Start Vilnius“ dabar savivaldybei turės grąžinti nekilnojamojo turto už 6,66 mln. eurų. Nutartis dar gali būti skundžiama. 

Pasirodžius šiai informacijai, „Air Lituanicos“ reputaciją puolė gelbėti savivaldybė, pabrėžusi, kad nekilnojamasis turtas per „Start Vilnių“ turėjo būti skirtas ne „Air Lituanicai“, bet Tautos namams.

„Start Vilnius“ savivaldybei turės grąžinti per 2 mln. eurų.

„Šis tarybos sprendimas dėl UAB „Start Vilnius“ įstatinio kapitalo didinimo buvo visiškai nesusijęs su „Air Lituanica“ veikla. Šiuo sprendimu buvo siekiama sudaryti sąlygas įgyvendinti Tautos namų ant Tauro kalno projektą”, – rašoma savivaldybės pranešime.

Apie LAT sprendimą savivaldybės pranešime – nė žodžio. Tai jau ne pirmas LAT sprendimas dėl „Start Vilnius“. Taip pat LAT 2014 metų pabaigoje nusprendė, kad „Start Vilnius“ savo steigėjai privalo grąžinti 1,47 mln. eurų vertės turtą.

Taigi, remiantis neskundžiamomis LAT nutartimis, „Start Vilnius“ savivaldybei turės grąžinti per 2 mln. eurų.

„Start Vilnius“ direktoriaus pavaduotojas ir „Air Lituanica“ valdybos pirmininkas Kęstutis Binkauskas teigė, kad teismų sprendimai aviakompanijai jokios įtakos nepadarys.

Tik nedidelis „Start Vilniaus“ projektas?

„Tai nėra pats didžiausias „Start Vilnius“ projektas. „Start Vilniaus“ projektai yra Liepkalnio slidinėjimo trasa, Neries krantinėje irklavimo bazės įrengimas, sveikatingumo trasų įrengimas, ta pati „Air Lituanica“, o didžiausias projektas – Tautos namai buvo planuoti. Tai pinigai buvo skirti ne tik „Air Lituanica“, – sakė jis.

Dabartinis lėšų grąžinimas į savivaldybę „Air Lituanicai“ visiškai neatsilieps, nes tai ne vienintelis ir ne didžiausias „Start Vilniaus“ projektas.

K.Binkauskas priminė, kad pavyko ne visi planuoti projektai, pavyzdžiui, Tautos namai: „Jiems buvo rezervuotos dalinės lėšos ir dabartinis jų grąžinimas į savivaldybę „Air Lituanicai“ visiškai neatsilieps, nes tai ne vienintelis ir ne didžiausias „Start Vilniaus“ projektas.“

Tačiau konservatorius tarybos narys Valdas Benkunskas sako, kad tokios kalbos neatitinka tikrovės – apie 90 proc. visų „Start Vilnius“ pinigų keliauja savivaldybės avialinijoms.

„Aš manau, kad čia yra tik dūmų uždanga. „Start Vilnius“ (buvęs „Šiaurės miestelis“) savo popieriuose projektų turi prisirašęs labai daug. Pastaruoju metu, ką mes darėme su įstatinio šios įmonės kapitalo didinimu, tai apie 90 proc. lėšų nueidavo į „Air Lituanicą“, – kalbėjo V.Benkunskas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Valdas Benkunskas
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Valdas Benkunskas

Suabejoti teiginiu, kad „Air Lituanica“ yra tik vienas iš „Start Vilnius“ projektų, o ir ne didžiausias, verčia ir savivaldybėje savo eilės laukiantis nutarimas dėl „Start Vilnius“ įstatinio kapitalo didinimo.

Šįkart – net 4 mln. eurų. Kaip jau rašė 15min.lt, sprendimas turėjo būti svarstomas po pirmojo savivaldos rinkimų turo, tačiau iš tarybos posėdžio darbotvarkės buvo išbrauktas.

Savivaldybės tarybos narys Vidas Urbonavičius teigė, kad jau artimiausiu laiku jis bus svarstomas taryboje, nes, jeigu „Air Lituanicai“ nebus skirta papildomų lėšų, jai grės bankrotas.

Laukia Vyriausybės indėlio

„Realybėje „Start Vilnius“ daugiau nelabai projektų ir vysto – dar vystė „Smart Vilnių“, – 15min.lt V.Urbonavičius pabrėžė, kad „liūto dalis“ bendrovės „Start Vilnius“ pinigų yra skiriama savivaldybės avialinijoms.

15min.lt nuotr./Vidas Urbonavičius
15min.lt nuotr./Vidas Urbonavičius

Jis teigė tokių teismų sprendimų ir laukęs.

„Tų sprendimų laukiau ir maniau, kad jie bus tokie. Kai buvo priiminėjami šie sprendimai, sakėm, kad teismų praktika yra aiški, kad viską teks grąžinti. Zuoko motyvacija buvo tokia, kad įmonėms yra paprasčiau parduoti, jos greičiau gaus pinigus“, – sakė jis.

V.Urbonavičius minėjo, kad klausimas dėl „Start Vilnius“ įstatinio kapitalo didinimo į tarybos posėdžių darbotvarkę bus įtrauktas jau po savaitės.

„ Akivaizdu, jeigu nebus skirta pinigų, šita įmonė bankrutuos. Tikiuosi, kad Vilniuje išrinktas naujas meras ir naujoji taryba susidurs su didžiule problema, nes dabar nutraukti finansavimo šitai įmonei negalime, nes tai reikštų, kad dalis keleivių būtų apgauti, nes jiems pinigų nebūtų iš ko grąžinti už bilietus“, – sakė jis.

Pasak V.Urbonavičiaus, dėl „Air Lituanicos“ turės būti priimtas vienoks ar kitoks sprendimas.

„Ateities kartoms užkabintas didžiulis finansinis akmuo po kaklu. Paprastų sprendimų nėra. Jeigu Vyriausybė neprisiims jokios atsakomybės, tai, matyt, anksčiau ar vėliau gresia, kad šita įmonė pavirs į dar vieną skandalą, dėl kurio nukentės visos Lietuvos prestižas“, – kalbėjo jis.

Kitas tarybos narys V.Benkunskas 15min.lt taip pat yra išsakęs mintį, kad „Air Lituanicą“ turėtų perimti Vyriausybė. Savo ruožtu premjeras Algirdas Butkevičius yra užsiminęs, kad užsienio kompanijos norėtų investuoti į lietuviškas nacionalines avialinijas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų